Kattis Dockor

Alla inlägg den 2 maj 2023

Av Katti - 2 maj 2023 10:45

Letade efter bilder jag har på hemsidan och hittade dem till slut. Ville hitta originalen till leksaksaffären men de var nästintill omöjliga att hitta. Fotograferade detta med den allra första digitalkameran jag hade tillgång till, en Camedia från millennieskiftet. Hopplös upplösning där mobiler med över femton-tjugo år på nacken är bättre. Hade sparat allt under ett filformat som inte låter sig undersökas via någon förhandstitt, så det var bara att öppna dem i det program de en gång skapades i. 

Samtidigt dök jag på några andra bilder, varav en gäckar mig. En av dockorna i bilden. Det är en actionfigur, väldigt lik Ken från 80-talet, men jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad han hette. Det enda jag minns, är att kartongen var stor, köptes på Lekia i Kiruna och vill minnas att kartongen var vit med nånting blått, kanske för att visa att det är ett vinterset. Hade gärna tagit reda på hans namn... 

Klurar lite på smådockorna, killen med rött hår är en av KellyKlubs små resenärer. Kan inte Muhammed komma till berget, får berget komma till Muhammed. Dvs Kan inte Katti komma till konventen i USA får dockorna resa runt och hälsa på i stället. Vi hade några såna Round Robin-resor med di sma. 

Kollade siten och det är Seamus från Oregon, inte Pip som jag först trodde. 


Ett vilse hårstrå ligger mitt över bilden... Suddig bild blev ännu suddigare. 


 Dockorna är Elizabeth, Seamus & Mickey. 
Eller jaja, inte originalnamnen, utan deras leknamn.


 BeckY har Debbie på skotern. 


-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards