Kattis Dockor

Alla inlägg den 5 februari 2022

Av Katti - 5 februari 2022 14:09

Det som slog mig allra först när den här killen landade på mitt köksbord, var hur bredaxlad han är. Han ryms inte i "väskan" ens! Armarna går inte ihop mer än de gör. Han har byggt för mycket överkropp. 

184 har länge varit en sån där, gillar jag? Gillar jag inte? Gillar jag? Eller inte? Kan säga att jag avgudar honom! Han är vansinnigt söt! Hjälmhåret var ju det som velade, men med facit på hand, ger den där frisyren honom ett lite busigt intryck. O jag älskar hans MonaLisa-esque leende. "Jag vet nåt som inte du vet". 

Han kommer i en svart, kortärmad skjorta med tropiskt blommönster i olika orange/korall-toner och vitt till ett par trekvartslånga byxor i tegelfärg. Vita sportskor på fötterna. 


 

HBV24 Fashionistas 184, ©2021

Asst. DKW44


Ansikte: ©2020

 -

 

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

Artikelnummer/ID: HBV24, Asst. DWK44
Docka/namn: Fashionistas 184
Copyrightår: 2021
Ansikte: ©2020 Curly Top
Kropp: ©2016 Original(?)
Armar: Båda raka
Designer:

Av Katti - 5 februari 2022 13:54

Tre kurviga tjejer med olika årtal. Varför? Jag kan inte se att det skiljer något i deras gjutning som skulle påkalla ett nytt årtal. Om det nu inte är så att Mattel förnyade copyrighten tre år i rad. Men varför det i så fall? Har man fått en copyright på något känns det konstigt att det skulle gå ut efter ett år bara? O sen vara kvar i fem år utan förnyelse? Eller fyra då. Den dockan som påkallade detta är en ny Fashionistas för 2022, med ©2021 på kartongen. Dockans kropp är märkt ©2016 så mellanmodellen av de här tre kropparna (fast en annan docka). 

Det har ingenting med vare sig fotställning eller armtyp att göra. Inte hur armar eller ben är fästade. Halsarna är likadana såvitt jag vet (har inte tagit av något huvud för att bekräfta detta) och de gjutna underbyxorna är likadana. Vad har bestämt ett nytt årtal? 
Gick igenom de Curvy jag har i närheten och hittade att de flesta har ©2015, några ©2016 och ytterligare några har ©2017, men jag ser inte den minsta skillnad på dem. Eller jo. Deras underbyxor. "Trycket". Bredden på ränderna skiljer. Måste vara det.... 


 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

Kan detta vara orsaken? Olika mönster i underbyxorna? Måste nog jämföra de jag hittat. 

 -

 -

-

Av Katti - 5 februari 2022 12:19

Fashionistas 179 kommer klädd som ett racerfan. A Day at the Races. O nä, dockan har inget namn, utan det är vad jag kallar henne. En dag på racerbanan. O nu pratar vi alltså bilar. Kjolen är svartvitrutig som en målflagga och den korta, vida topen är gul med eldsflammor. Hon är mörkhyad med svart hår och en vit Rogue-slinga. 179 har Daisys ansikte och kyrvig kropp. Hom kommer med ett par rökgrå glasögon och chunky skor i ljusblått. En liten detalj och riktig highlight, förutom den vita hårslingan, är den gula ögonskggan som ligger i inre och nedre ögonkanten. 

Hon är lite pixlig i färgen, tyvärr, men det är tydligast i läpparna. 


 

 -

Ansikte: 2015 Daisy 


 -

 

 -

 -

 -

 -

 -

-

Artikelnummer/ID: HBV13, Asst. FBR37
Docka/namn: Fashionistas 179
Copyrightår: 2021
Ansikte: ©2015 Daisy
Kropp: ©2016 Curvy
Armar: Höger rak, vänster böjd
Fötter: Platta
Designer:

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards