Kattis Dockor

Alla inlägg den 19 december 2022

Av Katti - 19 december 2022 11:00

Bakom lucka 19 återfinns en repris från förra året, men då hade jag inte dockorna på hand själv ännu. Här har Judiths lillasyster Sally gjort sällskap med en annan lillasyster, Little Sister. Båda dockseten är danska och säljs i tvåpack, men jag har fyra av varje, dvs två set av var. Och alla har varit ut ur sina kartonger innan jag köpte dem. Alla dockorna är 90-talare såvitt jag vet, kanske tidigt 2000-tal. 


~~~~~~~~~~~~~~~


Först ut i bilder, är Little Sister från danska Top Toy, som såldes via Toys'R Us (och BR Leksaker). Littler Sister är en docka i Evistorlek, eller Eviklon om man så vill. Min kartong har ingen innerkartong/liner, så dockorna ligger helt löst i boxen. Det är två dockor med kortklippt hår i tomtekläder, den ena har röd byxkjol, den andra ett par grå byxor. Kanske de är en pojke och en flicka, men det är omöjligt att säga, då dockorna är likadana. De kommer med ett par inslagna julklappar att ge bort. På baksidan visas en klädd gran tillsammans med dockorna, men den ingår inte.  


 Little Sister Christmas

Top Toys


 -

 -

 -

 -

~~~~~~~~~~~~~~~


De här dockorna köpte jag via en vän i Danmark. "Lilla Sally med vänner". De säljs två och två i kartong, men jag köpte alla fyra i en smäll, o de hade en kartong. Dockorna kommer (i original) med två julklappar, inslagna i julmönstrade tyger med guldrosett och en hund. Mina dockor saknar alla paketen och en hund, men har i alla fall en av dalmatinervalparna med sig. 


61222 Sally, Judith's lillesøster

VN Leketøj A/S

 

 -

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards