Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 16 maj 2022

The Mirror of Erised

Av Katti - 16 maj 2022 15:18

Jag föll för den här spegeln första gången jag såg den och har väntat i evigheter på att den skulle hitta till mig. Inte helt lätt när den är gömd i The Room of Requirement... Som brann i helveteselden nån av Malfoys kompisar framkallade. Barnes & Noble står bakom många filmmerch och även denna. Det är en "sminkspegel" som väger sjutton ton. Den är tillverkad helt i metall (vad själva spegeln är gjord av vet jag inte, troligen glas). Den har möjlighet till upphängning eller att bara stå med stödet baktill. 

Hade förhoppningen att den skulle vara i OK storlek till nån av alla Harrydockorna, men den som passar bäst (även om han ler med hela ansiktet kontra filmscenens Harry), är dockan ur första filmen, precis som det ska vara. De nyare Mattel-dockorna är lite för långa. 

Dock är det alltid svårt att fotografera speglar utan att ha nånstans att hålla till, eller att efterredigera allt vad speglingar o dylikt heter. Tänk när de gjorde scenerna till Dumbledore's Army med alla speglar runt rummet! Mycket att redigera i efterhand. Eller så målade de dit speglarna efteråt. 

Spegeln heter Mörd på svenska..... 


 -

 -

Erised stra ehru oyt ube cafru oyt on wohsi


~~~~~~~~~~~~~~~

 -

Screenshot ur Harry Potter och de vises sten (Harry Potter and the Philosopher's/Sorcerer's Stone). 

 -

Barnes & Nobles officiella foto. Lite lättare att läsa texten här. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards