Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 22 februari 2019

Fashionistas - i rullstol

Av Katti - 22 februari 2019 21:15

Årets Fashionistas är mer inkluderande än vanligt. Dessa visades upp på Toy Fair i New York i februari. Några av dem har redan kommit till onlinebutiker, men några väntas dyka upp framåt våren. Mattel kommer att släppa en svart och en vit version av en rullstolsburen Barbie och en tjej med protes (inte Barbie själv, som jag räknar Mille som). Att Barbie själv sitter i rullstol kan ju vara för att hon tillfälligt skadat sig. På nittiotalet kom det tre dockor med rullstol, Becky i tre versioner. Jag hade två av dem, har bara en kvar. Becky med sprintstolen som tävlar i Handikapp-OS har jag aldrig sett live. 


Några av dem har jag redan, men det ska bli skoj att få se fler av de nya! Lit enya grabbar. En riktigt mörk Slim med cornrows. Spännande. 


Foto: Mattel 

Foto: Mattel 

Foton - funna på internet - inte mina... Den tv har jag kvar än, den i mitten har jag sålt. Dockan th har jag aldrig sett annat än på bild. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards