Kattis Dockor

Alla inlägg den 13 april 2018

Av Katti - 13 april 2018 15:37

En evig och aldrig sinande diskussion i dockvärlden gäller skillnaderna mellan Goddess och Kayla/Lea-ansiktet. Det är många, men speciellt vissa personer som aldrig lyckas hålla isär dem. Vissa dockor kan vara lite svårt att vid en snabb blick avgöra vem det är, men tittar man lite närmare ser man det som utmärker det ena eller andra ansiktet. 


En gammal bild i repris: 

Två vackra damer, den ena Goddess, den andra Kayla/Lea. Till vänster är Barbie Basics Model No 2 ur jeans-kollektionen och till höger Magical Mermaid Kayla. Tv Goddess, th Kayla. Vissa håller isär dem genom att titta på hakan. Goddess har rundare haka, medan Kaylas är spetsigare. Jag ser snabbast på överläppens amorbåge och näsans utformning. Läpparna är lite fylligare på Goddess med en distinkt kant ovanför över-läppen. Kayla/Lea har slät o rundad näsa medan Goddess är mer utmejslad. Kayla är mer slät överlag. Hon är i det närmaste en asiatisk docka, medan Goddess delvis är en svart docka i original. 


Nedan lite samlade bilder. Tog inte med hakan när jag skapade collagen, mest för att jag inte ens tänkte på skillnaden mellan dem, och även om jag gjort det är vinkeln inte alltid bra så det tydligt syns. 




Av Katti - 13 april 2018 12:00

Det här setet har också stått på min önskelista ett tag. Allt bara för det extra huvudet med det lilla sneda leendet. Jag har inte studerat My Scene nog mycket för att veta om det finns fler dockor med samma ansikte, men just denna har jag haft på näthinnan ett tag och fick till slut klicka hem henne. Jag är inget superfan av glittrigt läppstift, eller glittrigt smink över huvud taget, men det är sån't man får ta. Westley är Europas version av Madison. 


K3172 My Scene - Swappin' Styles Westley, 2006

 -

Leendet är extra snett då en del glitter inte fastnat, eller helt enkelt ramlat bort. I det här fallet hjälper glittret lite mot de där liklila läpparna som jag har ännu större aversion mot, än just glittret. Hon ser lite full i fan ut. 

Westley är klädd i ett par jeans med röda sidor i syntetskinn. Toppen är i brun spets med röda detaljer. Till det bär hon en bronsfärgad jacka i laméskinn och ett par röda boots avslutar det hela. Smycken och bälte går också i guldigt bruna toner med en eller annan röd detalj. 

 

 -

 -

 

Som extra medföljer en röd partyklänning och en leopardmönstrad väska med en glittrig röd stjärna på locket. Lite smink och en borste för att göra sig vacker inför kvällens galafestligheter. 

Baksidan visar tjejerna i serien i sina feststasser, Westley, Barbie och Chelsea. 

Av Katti - 13 april 2018 11:19

Det är lite svårt att visa upp henne i all sin glory eftersom jag inte riktigt har plats att ställa henne på display ännu. Vill inte ta henne ur boxen innan jag bestämt hur hon ska visas upp - o känner jag mig själv bra nog, kan det ta ÅR. Behöver bra displayskåp till det och det har vi inte plats för just nu. Hur som haver. En länge efterlängtad grail har flyttat hem till mig. Dockan som gav ansiktet ett namn. Bob Mackie's Neptune Fantasy. Mackie-ansiktet. Den första med det ansiktet av många, många, många Barbiedockor. Ett absolut favoritansikte (har många såna också... hahahaa!). Hon har stått på min önskelista sen jag första gången såg henne! Har fått två av Mackies paljett-serie nu och en tredje jag saknar som jag också velat ha i alla tider, är Sun Goddess. De andra i serien är lite ... nja...e. Inte så efterlängtade. 


 

4248 Bob Mackie's Neptune Fantasy, 1992
"Fourth in a Series of Exclusive Barbie Dolls/Bob Mackie Collection"
Timeless Creations

Tyvärr kan jag inte visa upp hennes fantastiska dräkt med "undervattensväxterna" som sveper över huvudet. Dock ger resten av hennes kläder ett intryck av böljande gröna havsvågor och undervattensväxter. 

Hennes hår är uppsatt som en våg ovanför huvudet, sammanhållet med ett paljettdekorerat band och droppärla. 

Stora droppar i öronen. Hennes kläder matchar de gröna ögonen. Läpparna är mörkt korallröda.  

Mörkgrön sammet och glittrande grön lamé. Däremellan dekorationer av paljetter i olika gröna och turkosa toner, gröna och ofärgade stavpärlor med silvercenter och silvertråd. 

Som ett vattenfall kommer paljettraderna ner under sammeten i kjoldelen. 

COA och en kopia av originalteckningen Bob Mackie ritade. 

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards