Kattis Dockor

Alla inlägg den 26 december 2018

Av Katti - 26 december 2018 02:23

Ett slump/impulsköp. Jag har flera Glam Hair-dockor sen innan men inte den här med silvertrådar i sitt rosa hår. Nu hittade jag henne till en relativt billig peng och hon fick flytta hit för en stunds infoinsamlande. Får se vad framtiden har att visa för henne. Kanske flyttar snart igen. Hur som haver. 

Hon har GII-ansiktet. Generation Girl generation II. Det stora huvudet, som är likadant på varenda docka tillverkad efter... ehhhh 2010? Kanske tidigare. Men söt med sitt knallrosa hår! 


 

W9348, Glam Hair Barbie, 2011 

Asst. V9516

Av Katti - 26 december 2018 02:16

Så hittade hon då hit till slut. Var en massa mail fram och tillbaks innan hon till slut hamnade hos mig, via en kompis. "Gratis frakt" till Sverige. Jao... Om du inte bor i Kiruna, vill säga. Fick skicka henne via en kompis. Vilket tjorv! Nåja. Hon är här. Nu har jag Malaville's mest ljushyade docka och deras mest mörkhyade. We are Maisha

Maisha har lite tråkiga kläder. Ett par jeans och en vit tisha och ett par svarta skor till det. Inget direkt upphetsande. Men hon har en ljuvligt mörk hudton! 


 -

Av Katti - 26 december 2018 00:59

Har några hemsydda Sverigedräkter av olika kvalitet - och längd. Favoriten är nog den första, sydd av Anne-Marie Niemi. Den är handbroderad och har fina detaljer, med ett halsband med "silverspänne" och ett huckle. Klädde en Golden Dream Barbie i den. Den andra visas upp av en Music Lovin' Barbie. Den har jag köpt på Tradera, men minns inte vem som gjorde den(!). Tog ett par snabba bilder på den korta klänningen, som jag insåg att jag missat tidigare. 


 -

 -

-

 -

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards