Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 16 november 2018

artikulerade killar

Av Katti - 16 november 2018 20:41

DIskussionen om ledade killdockor kom upp. Det finns en massa actionfigurer med mer eller mindre synliga och fula leder, men inte så många Ken. Den första som kom hade det som jag brukar referera till schimpans- eller gymnastkroppen. En kropp med långa armar och ben och stora, platta fötter. Raka chop-chophänder. Lite klumpig och rätt lång. My Scene-killarna hade samma, med ännu större händer, men här handlar det om Fashionistas, och senare utgåvor än de gamla gymnasterna. De första hette 100 Poses och hade just gymnastkroppen. Mattel gav senare Ken en ny kroppstyp med ledade knän, armbnågar och hansleder - en klar förbättring från de stela karatehänderna från förr. 
Jag sprang på några av killarna när jag letade något annat. Hittade inte just den vi diskuterade, men jag vill minnas att jag gett bort honom... 


Ken och Ken(!) här, har båda stela ben och de är de sista som gavs ut i den typen av kartonger, innan Mattel gjorde om kartongerna, till först en smal Dreamhouse-modell och sedan fullplastbubblan på kartongbaksida som de har idag. De är dessutom de sista med artikulerade armar. Fashionistas Style hade en ny, modellkropp. Lekversionen av Model Muse. 




~~~~~~~~~~~~~~~ 


Några nakna Fashionistas Ryan/Ken brunet med den artikulerade killkroppen. Ser att jag inte lagt upp den på docksajten, så där har jag jobb.... Måste ta nya foton för det bara, de här knäppte jag med mobilen på en mörk vind. Lite kul att de alla fick närapå Chaplinfötter. De kan vridas utåt i knälederna också. Det är fyra olika killar i bilderna, ifall du funderar. Den siste, med stela ben dök upp efter att jag tagit de andra bilderna. 







 -

 -

-

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 10 maj 19:50

Fashionistas 214 är en av dockorna som hyllar Barbies 65-årsjubileum. Den här tjejen är inspirerad av Twist'n Turn Barbie från 1967 (c1966). Promodockan hade en orange klänning under en mesh-jacka, men produktionsdockan fick en vit tröjklänning med t...

Av Katti - Torsdag 9 maj 16:17

Fashionistas 212 gav oss ett nytt ansikte, med samma leende som den vita versionen i F211. Ken här, är latino/AA, med en lockig undercut.  Han har en camo/batiktryckt top i turkost/blått/vitt med Los Angeles 01 tryckt på framsidan. Shortsen är syre...

Av Katti - Torsdag 9 maj 16:12

Med Fashionistas 211 presenterades Kens nya signatur-huvud. Samma frisyr som tidigare huvud från 2015/2016, men nu med ett stort och brett leende. Skönt att se en glad Ken igen. Det här är ju motsvarigheten till Millie Barbie.  Ken är även signatur...

Av Katti - Torsdag 9 maj 12:30

Fashionistas 220 är en stor (Broad), svart Ken med dreads. Han har även hörapparat. 220 bär en glad tröja med vågränder i gult och orange på vitt, till ett par ljusblå shorts och blå jelly-sandaler i ny modell.      HRH23 Fashionistas 220 - ora...

Av Katti - Söndag 28 april 22:36

Den här denim-serien med Defa Lucy har tagit samlare runt världen med storm. Lucy har fått nya ansikten. I skrivande stund minns jag inte vilken dockan hon klonats från, men det är någon ny high end-docka i samma klass som Integrity Toys dockor. Mitz...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards