Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 16 november 2018

Mix-n Color AA

Av Katti - 16 november 2018 19:24

Rusta har tagit fram sortimentet från förra året och rear ut dem, förmodligen i väntan på nya grejer. Tittade på den här donnan i fjol men kunde inte förmå mig att betala 99:- för henne. Hittade ingen som var fin nog heller. Wonky eyes när de är som värst. Dock var hon nedsatt till 49 pix nu o jag hittade en fin med små ögon. De flesta hade utdragna stickers som satt snett o vint, men den här var finast av dem. Sån rea är helt OK. Femtio spänn är väl ungefär vad dessa dockor är värda, rent allmänt. Galet vad dyrt det är med tullar o importavgifter som läggs på de amerikanska priserna. Hysteriskt. Nåja, tillbaks till dockan nu då. 


Mix'n Color Barbie är i den här versionen en svart Barbie med Nikkis ansikte. Eller Adria/Desiree som det också kallas. Hon har en klänning sydd i två delar. En svart top med rosa kantstickningar, fastsydd i en kjol med rosa-neonhallon-lila-turkosa färgbollar i svarta och vita fält.  Kjolen är snedsydd, men det får man lov att ta om man ska ha en snygg docka. (Förr kunde man titta på hur kläderna var sydda först och främst för ansiktena var aldrig ett problem. Idag måste man se till att dockan har ett ansikte...) Skorna är svarta med lite platå och skyhöga klackar. Sandaletter med helgjuten snörning. Har sett dem förr men de är snygga i svart. 

Hon har långt, rotat hår i olika nyanser, mörkt under och blont ovanpå. Bruna ögon och lite läskigt läppstift. Det är sällan Mattel hittar en snygg nyans på läppstiftet till de svarta dockorna, vilken hudton de än har. Hon kommer att få behålla det i alla fall eftersom jag är hopplös att måla om - eller snarare har aldrig provat :)  


DHL91 Mix-n Color Barbie AA, 2015

 -

 -

 -

 -

Mix'n Color Barbie heter så för att hon kommer med en handfull färgkartor. Man tar av "färgproverna" coh lägger dem i den lilla vätskehållaren som följer med. Sen tar man, om man så önskar, en annan färg och lägger i hållaren och tillsätter vatten. Då löser färgen upp sig och man kan färga hennes blonda hår. Färgen ska sen gå att tvtta ur, kanske med rent vatten. Har inte studerat informationen så noggrant. För ovanlighetens skull är infobladet tryckt i färg. De är oftast bara tryckta i svart, eller mörkt grått på enfärgat papper, i beige eller grått eller rosa eller nån annan konstig färg. Nu är det ju för att visa färgproverna och vad man kan göra med håret. Jo, varmt vatten och tvål rekommenderas att ta bort färgen med. Kan ju funka sådär på de här dockorna som är värsta limskallarna. Mattels värsta påhitt nånsin. Måste komma ihåg att hålla ett öga på var jag gör av henne så det där läbbiga håret inte förstör något annat. Just nu står hon på julhyllan och väntar på en ny kropp. Jag har tänkt göra en kurva av henne. Hade bara en passande kropp o den vägrar jag byta ut, så det blev att beställa en ny docka att sno kroppen från. Skulle bara varit en MtM - även om jag avskyr deras fötter. Ah, parentes igen. 

 -

-

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards