Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 29 september 2017

Nikita

Av Katti - 29 september 2017 18:13

Just i skrivande stund blir jag osäker på var de de här dockorna såldes. Jag har en annan docka i samma storlek som såldes på ICA, men vet just inget om de här. Jet Setters heter dockserien och dockan är en sk artontummare, som Supersize Barbie ungefär. Något kortare kanske. De större modelldockorna ligger i längd nånstans mellan 42 o 45 cm, vissa något under. Jet Setters är tillverkade av Lanard, som gör (gjorde) en mängd olika typer av dockor och actionfigurer. 


Den här dockan har jag kommit fram till, heter Nikita, vare sig hon är vit eller svart. Kläderna avgör vad hon heter. Logiskt? Nä. Speciellt inte blondinen i hulakläder som heter samma sak som sin hawaii-färgade motsvarighet. Nikita är stel och tillverkad i ihålig plast, sån där billig klonplast. Jag köpte henne på vinst o förlust av en tjej o hade turen att hon grävde fram Nikitas originalkläder. Dock saknar hon sina stövlar, ett par vita med pälskant. Fast då hade jag å andra sidan turen att köpa ett par sandaler från en annan kvinna, också på vinst och förlust, med förhoppningen att de skulle passa nån av Dena/Dasia/Dawn-brudarna men de hann aldrig provas på nån av dem förrän Nikita la beslag på dem. De kom ungefär samtidigt, Nikita o skorna. Sen gör det ju inget att de är turkosa o matchar hennes byxor. Lite kallt med öppna sandaler kanske, men hon är ju Jet Settare. De går i päls bara-för-att. 


Jet Setters Nikita

~~~~~~~~~~~~~~~

Bilder från Internet:


Texten syns ju inte bättre för att man klipper ner bilden...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards