Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 10 juni 2017

tre signaturer

Av Katti - 10 juni 2017 20:25

Det fanns en ny wave basdockor i Narvik o jag tittade på dem en stund innan jag till slut bestämde mig för att köpa en av dem. Jag avskyr den här typen av armar (som gamla PTR, fast i ny modell) men dockan i sig var rätt intressant. Inte ett dugg pga att det är en Lea med exakt samma målning som alla andra Lea haft de senaste åren... BOOOORING Mattel! Nä, det som fick henne att följa med är hudfärgen. Hon ser ut som en indian... :D 

De andra två är Millie o Karl Playline/Curvy, vilket åtminstone det senare var en liten överraskning. Dock gillar jag inte alls hennes tunna hår o bleka framtoning. Hon är riktigt tråkig. Hon påminner om en kompis så det är kanske inte helt schysst att skriva att hon är tråkig, men jag har sett vackrare dockor än den här. 


Fotona fick jag med mig hem i mobilen från butiken... 


Asst. T7439, Barbie Signature , 2016


 Millie DVX86

 

 Lea DVX90

 

Karl Playline DVX87

 

 

 
 
Selma

Selma

13 juni 2017 00:12

Blev lite förvirrad när jag hittade dessa på Gekås Ullared i februari i år. Tyckte att de såg ut som kopior men det var de inte (jag köpte faktiskt inga men min syster gjorde det, har ändå ångrat att jag inte köpte den rödhåriga, som du antagligen hittar någon dag, om den inte var med här, kostade bara 49 kr). Vad jag egentligen skulle skriva är att jag skapade ett Facebookkonto bara för att gå med i dockgrupper! Skickade en förfrågan till er (barbieringen), så det är inget märkligt konto bara för att jag har noll info och noll vänner :) Mvh Selma

http://nouw.com/antoniasarek

Katti

13 juni 2017 01:13

Har inte sett rödtotten du menar, men de här finns ju varje år - ofta på större varuhus som COOP eller kanske ICA. Exempelvis...

Du är insläppt. Fast i en annan grupp än ovan nämnd, som egentligen bara är en *sida* ;)

 
Selma

Selma

16 juni 2017 12:41

Jag tyckte att de här var annorlunda, fast det är kanske för att när jag såg dem första gången på Ullared så var det första gången jag såg denna förpackning. Här har de tyvärr inte Barbie på Ica och Coop... Inte i Göteborg heller vanligtvis! Man måste gå till leksaksaffärerna :) Men minns att de ofta har det norrut när jag är hemma. Undrar varför det skiljer sig. Ah sak samma, ja, tack för insläppet!

http://nouw.com/antoniasarek

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards