Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 8 juni 2017

69 Blue Beauty

Av Katti - 8 juni 2017 12:28

Sist, men inte minst, utan längst, är denna blå skönhet. Ja, hon heter så, Blue Beauty. En lång tjej med väldigt blek hy, a Whiter Shade of Pale.... Hon har isblått hår med mörk hårbotten. Hon har lite mer lim än de andra dockorna i den här omgången, men skallen är inte hård och det sipprar inte ut något (än). Det mesta sitter, som på de andra framtill i huvudet. 

Mattel gav henne det nya 'Teresa'-huvudet. Nej, det finns ingen Teresa med det huvudet, men samlare har kallat den latinska versionen av Glam Style, just för Teresa. 69 Blue har bruna ögon som tittar åt sidan (o min docka har ett par färgfläckar på hakan och pannan som inte går bort). Hennes läppar är målade i en "naken" puderrosa ton. Hon har inga smycken till sina kläder. Dessa då. Det är lejongul fusksammetskjol som sitter ihop med den vita jerseytoppen. Den är ärmlös men med en volang sydd runt om livet, så axlarna är bara. På sina välvda fötter har hon ett par oxblodsröda skor med slejf. Man kan tillome se sulan på klacken! Den är gjuten så den syns. 


 

DYY99 Fashionistas 69 Blue Beauty, Tall, 2016


 -

 -

 -

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~

 -

 -

 -

 -

 Svartmålad hårbotten... 

Man ser tydligt den lilla sulan på klacken! 

 
 
Selma

Selma

13 juni 2017 00:13

Alltså jag tycker att hon var SÅÅ SÖT! Ska verkligen köpa denna när jag hittar!

http://nouw.com/antoniasarek

Katti

13 juni 2017 01:07

Visst är hon?? Många avskyr den där sidoblicken, man jag gillar den :)

 
Selma

Selma

16 juni 2017 12:43

Nej, det är sidoblicken som gör henne speciell! Synd att kropparna är så stela men får väl hitta en ljus ledad hon passar till och bara byta om inte skallen är för hård. Och tvätta bort limmet samtidigt :) Känns lite manga över hennes ögon!

http://nouw.com/antoniasarek

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Av Katti - Tisdag 20 feb 21:00

Sprang på lite bilder från förra året och en docka som jag bara köpte för att sno hennes klänning. Steffi Love Tattoo Fun. Har inte fotat mer innehåll än det nedan så hur tatueringarna ser ut har jag noll och ingen aning. Tog en närbild av henne men ...

Av Katti - Söndag 18 feb 09:28

Defa Lucy i kamelfärgad kappa. Den här damen har brunt hår. Har ännu inte fått någon bra förklaring till vad "& Misil" betyder. Det är lite dåligt dokumentation kring de här dockorna, från början en halvkass klon i dålig plast och illasittande kläder...

Av Katti - Lördag 17 feb 20:25

Det var ju det där med Defa Lucy. Dockan som fått spott o spe genom tiderna, som en kass klon i dålig plast - ofta med pinnben och fula kläder. Under förra hösten hände något, då Defa Lucy fick ett uppsving med nya kroppar och framför allt nya kläder...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards