Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 26 maj 2017

en god o en elak

Av Katti - 26 maj 2017 13:47

Askungen är en av mina favoritfilmer från Disney. Snövit och Askungen ligger tätt intill varann i topp. Snövit är och förblir min favoritprinsessa men Askungen är inte långt därifrån. De satte ner priset på några av dockorna från spelfilmen och jag var ju bara tvungen att få tag i de här två damerna. Såg filmen sent omsider och de har verkligen fångat karaktärerna - och skådespelarna väl i deras dockversioner. Det här är några av de sista Disneydockorna Mattel gjorde innan licensen gick över till Hasbro. O tack o lov att det var Mattel som gjorde dem. Hasbros kändisar har inte alltid varit så fantastiska. Roliga o kul o rätt lika, men ingen klår Mattel på fingarna när de lägger manken till. 


Från spelfilmen om Askungen är här den elaka styvmodern och den goda fén. Lady Tremaine spelades av Cate Blanchett medan rollen som Fairy Godmother välförtjänt axlades av Helena Bonham Carter. Lite annat än hennes sura Queen of Hearts från Alice i Underlandet. En docka jag ångrar att jag inte köpte när jag hade chansen! 


Cinderella Asst. CGT57, 2014

-

~~~~~~~~~~~~~~~


CGT58 Cinderella - Lady Tremaine, 2014


Har en grej jag inte gillar med henne. Alls. Det är hennes påmålade långa handskar. Många är de samlare som tagit hennes huvud och satt det på nån annan docka för att bli av med dem och hennes statyett-kropp. Tyvärr försvinner ju även möjligheten till att hon ska ha ett par långa, vackra handskar - om man inte kan sy ett par åt henne som ersättning. 

 

Cate Blanchett i sitt essä.


~~~~~~~~~~~~~~~


CGT59 Cinderella - Fairy Godmother, 2014


Klänningen den goda fén bär, vet inte vad jag ska säga om den. Ska ju föreställa vara nåt av ett sagoväsen och den där pärlemorskimrande ytan och färgen ska väl minna om det men det ser mest billigt ut. Blir lite fel proportioner på nåt vis. Har lite svårt att förklara det där. Hon ser ut som om nån klätt henne i skimrande presentfolie. Hon är om möjligt, än mer statyesque än Lady Tremaine, med sina för evigt upphöjda armar. Jag tror inte hon har böjbara armbågar under ärmarna. 

 

Dockan kanske inte ger direkta vibbar av Helena Bonham Carter, men trots det finns det stora likheter med hennes filmkaraktär. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards