Kattis Dockor

Alla inlägg under juni 2016

Av Katti - 12 juni 2016 09:15

Den tredje o sista dockan jag just nu har från Alice i Spegellandet är Time. Vet inte om de helt enkelt har döpt honom till Tid i Sverige, men jag låter det vara osagt. Han är, enligt dottern en otäck typ. Dockan är väldigt lik originalet, spelad av Sacha Baron Cohen. 


 

Time
Alice in Wonderland, Film Collection
Inspired by Alice Through the Looking Glass

 -

 -

 -

 -

 -

Av Katti - 12 juni 2016 09:00

Andra dockan ur Disneys Alice i Spegellandet jag vill visa upp, är Den vita drottningen. Hon spelas i filmen av Anne Hathaway och dockan är väldigt lik henne. 


 

Mirana, The White Queen
Alice in Wonderland, Film Collection
Inspired by Alice Through the Looking Glass

Av Katti - 12 juni 2016 08:45

Alice Through the Looking Glass (Alice i Spegellandet) är den nyaste filmen i serien och huvudkaraktärerna har fått dockor uppgjorda efter nya filmen också. Jag har tre av dem. Johnny Depp som The Mad Hatter är minst lika galen som i första filmen och dockan likaså. Dockan jag har från första filmen är Mattel, men den här är Disney Store. 


 

The Mad Hatter
Alice in Wonderland, Film Collection
Inspired by Alice Through the Looking Glass 

-

-

-

Av Katti - 12 juni 2016 00:47

Så kom den sista dockan också. Eller ja, den sista i den beställningen. Skicka så få paket som möjligt. O det blev tre - de två senaste med ett par dagars mellanrum. Men nu är hon här. Den långa rödtotten! Nr 29 Terrific Teal. O hon har läckra färger i just den där "teal", dvs ljusturkosa nyansen tillsammans med babyrosa. Hade än en gång tur med ögonen! Däremot är hennes hår som en risbuske. Huvudet fullt av lim och en del har läckt ut och lagt sig som en kaka kring lockarna. De ojämnt långa lockarna. Man ser redan i boxen att hennes hår är trassligt så i det här fallet beror det inte på själv deboxingen. Fläckarna hon tycks ha på munnen sitter inte på dockan, utan i boxplasten! 


DMF31 Fashionistas 29 Tall - Terrific Teal
Asst. DGY54

En kompis till mig gillar inte alls det här ansiktet. Han tycker det är ett av de värsta som nånsin gjorts. O jag gillar henne! Mycket! Älskar de där små smilgroparna. 

 -

 -

 -

 -

 -

Ansikte: ©2014 Neysa
Kropp: ©2015 Tall
Armar: Raka
Fötter: Välvda

Av Katti - 11 juni 2016 12:00


Ja, men Glad Dockdag på er då! 



Världsdockdagen

Av Katti - 11 juni 2016 08:30

Tro't eller ej. En vecka in i juni och snön föll.... Maria fick vara med för att visa eländet. Idag har det tinat bort, men det täckte marken några timmar i alla fall. 



Frågan kommer upp hela tiden. Vem är hon? 

Maria började sitt liv som en Twilight Bella, men hon har fått nytt hår av Danielle Kempke och heter nu Maria efter en kompis till mig - med samma fina röda hår!



Av Katti - 10 juni 2016 02:19

Diskussionen om kändisdockor uppkom, när kompisar fått total noja på Spice Girls. Jag bestämde mig för att sätta ihop några av mina kändisdockor i lite collage. Ingen Spice Girls här faktiskt. Har ju sålt ett gäng o är osäker på vilka jag har kvar. Sen är det, med ett undantag, inga Barbie med vänner som xx o yy, (fast egentligen är det inte heller så, men hon har inte ett unikt ansikte), eller Disneytjejerna som alla delar ansikte. De flesta här har sina allra egna ansikten, mer eller mindre porträttlika och från en mängd olika tillverkare.

Tror du att du kan ge dig på en gissning vem som är vem? 


 


~~~~~~~~~~~~~~~

 

Lite småfusk... 

Av Katti - 9 juni 2016 00:42

Senaste batchen av Fashionistas delades på tre sändningar och här är den näst sista av dem. Hade kunnat vänta några dagar till den sista kommer också men, äh. Fashionistas nr 28 är en Tall med Leas ansikte. Dockans namn är Floral Flair. I USA. Här står det vare sig Tall eller något namn på dem, bara Fashionistas. Och numret förstås. 


 -

 -

 -

Hon har något välvda fötter, kontra min första Tall som har helt platta. Dock är det långt från de riktigt höga pumpsfötterna. Hon får väl inte bli längre... "Men varför har hon blå skor?" frågade dottern. Ja, det kan man fråga sig. Matchar ögonen? 

 -

 -

Det gäller att få vinklarna rätt när man fotar så hon inte ser skelögd ut. Lyckades inte sådär jättebra ser jag. 


Ansikte: ©2000 Kay/Lea
Kropp: ©2015 Tall
Armar: Vänster böjd, höger rak
Fötter: Välvda

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards