Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 28 februari 2016

skor till Kelly

Av Katti - 28 februari 2016 00:00

Städade ur en av hyllorna i vardagsrummet o hittade alla mina Kellyskor. Jag funderade var jag gjort av dem. Många skor är det. De har följt med dockor och klädset och varje litet par har en tillhörighet i nåt set. Små boxar, avsedda för fiskedon utgör perfekta små skogarderober. där man kan dela upp dem i typ och färg, vilket jag gjort :) Några Evi eller andra klondockor har också lämnat några par här, vissa med strumpor o allt! 

Jag kikade igenom askarna så inga skor hade fastnat i den hårdare boxplasten. Inga smältmärken så de är OK. 



Tog lite extra bilder för att visa de olika modellerna - o färgerna. 

Mary Janes - har varit de vanligaste skorna till Kelly/Shelly. 

Skorna skiljer lite i storlek. Äldre är mindre o nyare skor är något större. Vet inte varför.

Enfärgade, cremefärgade, olika nyanser av gult o grönt. Pärlemorskimrande.  

Blå o lila nyanser. 

Rosa o röda finns i en massa olika färger o nyanser - och pärlemorskimrande. 


Sandaler. De finns enfärgade eller i "gelé" och i en uppsjö färger! 

Tennisskor. De har också olika storlek, beroende på när de är tillverkade.  

En ny typ av sandaler, finns också i enfärgat eller gelé. 

Små, söta platåsandaler, i olika färger.

Ballerinaskor kom i slutet av nittiotalet. Några olika versioner.  

Simfötter :) Alla jag har, går i gulgröna toner.


Cowboyboots i två bruna toner och knallrosa. 


Söta vinterboots, rosa eller svarta. Ingen aning (just nu) om de finns i fler färger. 


Ett tydligt exempel på samma sko i väldigt varierende storlek.


Rockerboots.


Seglarskor - har bara ett par rosa löst, finns i andra färger också.  


Skridskor


Klonskor - eller till nån annan docka. De har samma storlek som de flesta Kellyskor. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards