Kattis Dockor

Alla inlägg den 13 december 2015

Av Katti - 13 december 2015 13:00

Äntligen. Äntligen. Som jag har sökt denna docka. I flera år har jag hoppats få tag i henne ny i kartong igen. Flickorna fick en varsin i en julkalender för sådär en tjugo år sen och jag i många år sedan ångrat att jag inte köpte en tredje docka också. En att spara i kartong. Men då var det "bara" Barbie som gällde för samlandet. De andra dockorna köptes till tjejerna att leka med. Gravida Judith i svart version... *suck* Idag är bara delar av dem kvar. De tappade benen, båda två och magen försvann. Bebisarna finns nog nånstans och eventuellt nåt av huvudena. Nån huvudbonad o kanske en klänning. Allt annat är kasserat. 


Men åter till Susy då. Santa Lucia Susy. En blond o blåögd tjej i vitt lusselinne med rött sidenband. Satinband.  Som de flesta andra nordiska Lucior. 


  

Boxen har inget årtal. Det har sällan andra dockor är Barbie (o kanske Sindy). Jag tycker det är lite trist när man alltid ska gissa hur gammalt något är. 

 



Susy själv, är en vanlig Susydocka, som alla andra. Inget annorlunda mot de flesta andra versioner av henne. Har nog aldrig sett nån annan typ av hår på henne heller. Lite hårt sådär. 


Klänningen är sydd av tunn polyestersatin med en bred volang nedtill. Hennes "skärp" är ett rosettprytt satinband som knäpps i ryggen.  

 

Ett par enkla vita pumps kompletterar hennes garderob.  


  

~~~~~~~~~~~~~~~ 



Lågpris 70:- står det på prislappen. Jag kan säga att jag betalade en himla massa mer än de 70:- den här kostade i butik och de 49.50 jag köpte henne för till flickorna när de var små! Det kostar på att samla. 

Av Katti - 13 december 2015 10:00


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards