Kattis Dockor

Alla inlägg den 12 december 2015

Av Katti - 12 december 2015 21:39


Oj, det har varit en kul vecka i Kiddles-sammanhang. Jag har fått hem, inte mindre än sju "nya" Kiddles, alla i varierat skick, ingen komplett. Det får man titta sig i månen efter. Det där med att komplettera en Kiddle. Alltid är det nåt som försvunnit. 

Köpte några dockor via Scott Arend. Han fick den mycket hedervärda och ledsamma uppdraget att sälja en samling när en god vän gick bort och hur sugen jag än var att köpa fler, blev det fyra av dockorna. 

 

Jag börjar med den roligaste :) Peter Paniddle! Han kom till mig naken, men det ska inte vara några större problem att återskapa hans garderob. Skjortan är sydd i tunn filt och byxorna är ett par stickade tajts, lätt att göra med hjälp av ett par skogsgröna strumpor. Babystrumpor. Vilket kanske inte är helt enkelt att hitta. En fjäder i hatten saknas. En röd. Ska inte heller vara några problem. O hittar man bara lite tunn askgrå skumplast, kan man göra en skugga också. Har rosa, men behöver grå... Kanske kan göra tunna skivor av stoppningsmaterial jag fått av min mor, de har rätt struktur och färg. 

 Setet är komplett såtillvida att alla figurerna är med :) 


 Peter Paniddle, rödhårig o fräknig. Mössan öär kvar men har tappat sin röda fjäder. 

 Krokodilen!! Han är i kanonskick. 


Tinker Bell, Tingeling. Så lycklig att ha henne! Hon är samma docka i grunden som Barbiedockan i röd baddräkt som följde med ett par Skipperset. Tink är guldmålad och har fått röda vingar med guldglitter. 


~~~~~~~~~~~~~~


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards