Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 13 mars 2015

monsterinvasion

Av Katti - 13 mars 2015 19:45

Drabbades av en smärre monsterinvasion häromdagen. Zombies o vampyrer (nåja en i alla fall) o en massa varkatter. Skoj Skoj Skoj. Jag är ingen samlare av Monster High per se, men jag gillar några av alla karaktärerna de har. De är så ofantligt många att samla på dem, skulle innebära en samling i paritet med den jag redan har av Barbieansikten. Inte lika många men de är väl över femtio olika figurer idag. Har inte en susning faktiskt men, det lutar väl åt det hållet. 



~~~~~~~~~~~~~~~


Först ut, två rasslande skelett. Originalet heter Skelitta Calaveras. Hon är dotter till Los Eskeletos. Hmm... Nåja, i spansktalande delar av sydamerika, är Day of the Dead väldigt stort och den här mexikanska tjejen rockar ben. Eller nåt. Vad hon inte gör, är sjunger. Hennes kompis här, är en CAM, Create a Monster. Ett av seten är en massa lösa ben som du bygger ett skelett av - med en blå peruk. Min tjej har fått en rosasvart - som hör till nåt annat CAM-set. Den matchar hennes klänning. 


-

-

-

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Åsså varkatterna. Saknar tvillingarna ännu, men det är bara en tidsfråga. 

 

Först ut att presenteras är Catrine. Catrine DeMew. En likvit kisse med blålila hår. Hon är dotter till en varkatt. Nähä? 

Catrine DeMew i Scaris, City of Frights.


~~~~~~~~~~~~~~~

Min favoritkisse är Toralei med efternamnet Stripe, här i två versioner, den ena omklädd.

Toralei har den häftigaste röda hårfärg. Två toner, varav en slinga är tigerrandig. 


-

Toralei, den första. 


Toralei som Cat Tastrophe, i en Toralei fashion. 


~~~~~~~~~~~~~~~ 


Schwarze Katz, det hette ett vin man drack när man var tonåring. *isch* Svarta Katten i det här fallet är Catty Noir och den första av dem, Catty på scenen. Hon gjorde detta, sista uppträdande, sen klev hon av scenen, tog på sig tonårsgarderoben o drog till Monster High, där alla de andra monstren håller till. 


Catty Noir sjunger för Fredag den 13e. 


~~~~~~~~~~~~~~~

 

CAM - Create a Monster. Det fanns delar att göra en rosa varkatt också. Till setet fanns ett par gigantiska öron men de följde inte med min barhuvade kisse. Jag vet inte vems kläder hon bär men jag gillar den nakna och öronlösa katten! 


-

-

Råttor på skorna. Antar att det inte är svarta pantrar, utan just råttor :)  


~~~~~~~~~~~~~~~

 

CAM, Create a Monster, den här gången en vampyrkille. Jag väntar hem hans kompis också. I samma box fanns det två figurer. En rosa vampyr, som kan vara Draculauras brorsa - eller avlägsna kusin, who knows? Den andra figuren var en gargoylekille. 

-

 
 
Ingen bild

paulina.lundin@hotmail.se

1 oktober 2016 20:35

Hej! Jag undrade bara vart du fick Catrine DeMew ifrån? :) Jag har letat efter henne sååå länge!

Katti

2 oktober 2016 17:08

Hej Paulina, jag fick henne från en vän i USA.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 10 maj 19:50

Fashionistas 214 är en av dockorna som hyllar Barbies 65-årsjubileum. Den här tjejen är inspirerad av Twist'n Turn Barbie från 1967 (c1966). Promodockan hade en orange klänning under en mesh-jacka, men produktionsdockan fick en vit tröjklänning med t...

Av Katti - Torsdag 9 maj 16:17

Fashionistas 212 gav oss ett nytt ansikte, med samma leende som den vita versionen i F211. Ken här, är latino/AA, med en lockig undercut.  Han har en camo/batiktryckt top i turkost/blått/vitt med Los Angeles 01 tryckt på framsidan. Shortsen är syre...

Av Katti - Torsdag 9 maj 16:12

Med Fashionistas 211 presenterades Kens nya signatur-huvud. Samma frisyr som tidigare huvud från 2015/2016, men nu med ett stort och brett leende. Skönt att se en glad Ken igen. Det här är ju motsvarigheten till Millie Barbie.  Ken är även signatur...

Av Katti - Torsdag 9 maj 12:30

Fashionistas 220 är en stor (Broad), svart Ken med dreads. Han har även hörapparat. 220 bär en glad tröja med vågränder i gult och orange på vitt, till ett par ljusblå shorts och blå jelly-sandaler i ny modell.      HRH23 Fashionistas 220 - ora...

Av Katti - Söndag 28 april 22:36

Den här denim-serien med Defa Lucy har tagit samlare runt världen med storm. Lucy har fått nya ansikten. I skrivande stund minns jag inte vilken dockan hon klonats från, men det är någon ny high end-docka i samma klass som Integrity Toys dockor. Mitz...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards