Kattis Dockor

Alla inlägg den 11 april 2014

Av Katti - 11 april 2014 23:04


Super Model Bels klänning gavs åt Happy D - o se vad snygg hon blev! Jazz Baby sitter ner o är så snygg som bara hon kan. 




 



Av Katti - 11 april 2014 08:49


En butik i Norge har haft en docka som heter Super Model. Det är fyra tjejer med olika nationalitet och enorma huvuden - med snygga kläder i de flesta fall. Jag har köpt tre av dem för att jag gillar kläder och tillbehör. är inte jätteförtjust i deras överdimensionerade huvuden med "platta" ansikten. De har sin charm men det är definitivt kläderna som gör dockan! Och till viss del deras poserbara kropp. 


Häromdagen följde en Cold Days Bel med mig hem. Hon har en svart kappa på sig och under kappan anar man en lilamönstrad kjol. Försökte se om jag såg överkanten av den förmodade klänningen och jag anade den i kappans öppning så jag bestämde mig för att ta hem henne. Har som sagt köpt dem vid tidigare tillfällen i hoppet om att Barbie ska kunna ha deras kläder. Sån tur har vi inte. Eller Barbie. Super Model är lite för nätt för det. Kanske de går att tråckla på en Model Muse men det har jag inte provat. 


 

Super Model Cold Days Bel


Super Model-dockornas kropp är som sagt mindre än Fashionistas. Mer i stil med DreamHouse Skipper eller Flavas mindre tjejer. Jag gillar deras artikulation! Undrar om den kan användas till nån av Mattels dockor? Måste se hur huvudet sitter på. 

 

Har nu tagit Bel ur sin kartong o strippat henne från klänningen - för det var verkligen en snygg klänning under kappan - och klätt en Flavas Happy D i den. Happy D har platta föter så det var lite trixigt att få hennes fot i bootsen men det gick. Det är inga problem att sätta dem på en Fashionistas med deras böjda - och hårda fötter. Flavas är platta o mjuka. 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards