Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 8 december 2023

Toy Story Ken-projekt

Av Katti - 8 december 2023 21:20

Barnbarnet frågade i somras, "Mormor, har du någon Barbie Ken jag kan få?".


Jag blev nyligen tipsad om en docka som hade rätt byxor och kollade in honom och det var ännu bättre, då det var en Animal Lovin' Ken, dvs korrekt byxor och alltså rätt docka. Han var dessutom i nära nyskick! Inget slitage i håret, vilket är vanligt annars. Nu har tyvärr shortsen en röd fläck på ena benet som jag inte lyckats få bort. Skjortan köpte jag av en samlarvän och det enda han nu saknar är halsduken, men han får en jacka i stället som följde med dockan jag köpte. En hemsydd jacka, fin tycker jag! Skorna ska vara grå och av en annan modell (seglarskor), men de här vita får duga.  

Till det har jag sökt och hittat (köpt) diverse Zuru Mini Disney-figurer som jag ville skulle följa med Ken i lådan - och en nyckelring med en mini PoP-Woody. 

Letade upp bilder från filmen och skrev ut på vanligt A4-papper. Turligt nog köpte jag sen en flock Zuru Mini Disney 2 av en annan tjej och kartongen hon skickade allt i blev perfekt för mitt Toy Story-projekt till ongen. Det var mitt största problem innan. 

Nu är han garanterat inte i en Toy Story-period, men förr eller senare ser han någon av filmerna och tanken kommer tillbaks. Det sker framför allt när han umgås med mig, då mormor ju är docksamlare... 


 -

 -

 -

 -

Det ser kanske lite våldsamt ut med ett snöre knutet kring halsen, men jag vände Ken åt andra hållet från början men det blev lite för upp-o-ner, så jag vände honom åt andra hållet. Hålen var redan stansade då och han låg lite wobbligt i lådan så jag tänkte att det får bli ett snöre kring halsen också.... hahahhaa! 

 -

 -

 -

 -

 -

 -

Eftersom jag inte har nåt kul TS-papper fick det bli en jultax - det närmaste fjädertaxen i Toy Story jag kommer. 

 -

~~~~~~~~~~~~~~~

-

Toy Story Ken i två versioner: 

 -

Boxbilden lånad från picclick/eBay


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards