Kattis Dockor

Alla inlägg den 7 februari 2019

Av Katti - 7 februari 2019 13:04

Frågan uppkom om id på en docka o jag gick till bloggen för att leta fram bilder. Hade visst inte lagt upp dem så här kommer de. De är Mini Chou Chou Birdies från Zapf Creations. Små söta tjejer med "stickad" ugglemössa och en uggla som kompis. Dockorna har insatta "glasögon" (glas som i akryl förmodar jag) och har olika ansiktsuttryck. De jag har, kommer klädda i en enkel klänning med tryckta tygdelar med ugglemotiv och UGGs med mönster-"stickad" överdel, (UGGlorS). Vet inte hur många olika det finns, men jag har då sett minst nio olika. 


 Chou Chou Birdies Sunny och Christie, c2014



~~~~~~~~~~~~~~~


 Sunny i apelsingult


~~~~~~~~~~~~~~~


 Christy i jordgubbsrött


~~~~~~~~~~~~~~~


Zapf Creations står bakom bland annat ChouChou och Baby Born och Mini-versionerna av dessa. Mina två Mini Chou Chou är kvar i sina i boxar så jag har aldrig kunnat jämföra bilder med andra barndockor (till Barbie). Många använder Mini Baby Born till Barbie, då den är ungefär i samma storlek som Heart Family-barnen, men den är ju egentligen gigantisk som baby. De här tjejerna är för stora i skala mot Kelly eller Evi, men kan ändå funka som lekkamrater till dem. Jag föll mest för deras uggle-tillbehör. 

Av Katti - 7 februari 2019 10:00

Den här tjejen har jag absolut inget namn på. Hon är en blond Raquelle i rutig klänning.... Ehhhhh. Ja. Vad jag inte heller förstår, är varifrån hennes varunummer kommer. Det ligger helt utanför de andra dockorna i samma serie. Från FXL, via FYB till GBK? Kan ha varit tänkta till nåt annat kanske? Återstår att se när det fortsätter. 


Fashionistas #113 har originalkropp med två raka armar. Hon är lite lätt solbränd med gyllene hår. Ögonen är gröna och hon har läckert röda läppar. Hennes klänning är kortärmad, utan axlar och som de flesta andra, mitt-på-låren-lång, dvs kort. Den är skjortskuren nedtill och skotterutig i rött, med lite tryck på. 59, Love o hjärta, stjärnor o en hamburgare(!). Skorna är svarta kängor vi sett på andra Fashionistas tidigare. Enda accessoar är ett brett guldarmband. 

Min docka har fått hakan tilltryckt så den är platt nedtill. Ser konstigt ut. Kanske går att fixa med lite hett vatten?Plast brukar kunna gå till sig, men frågan är om det bara gäller den hårdade plasten i händerna? Man kan få tillbaks mycket av originalet på tuggade händer, genom att värma upp dem ordentligt i hetvatten. Plasten går tillbaks till ursprunget så gott den kan.   


 

GBK09 Fashionistas 113, 2018

 -

 -

Ansikte: 2010 Raquelle 

 -

 -

 

 -

 -

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards