Kattis Dockor

Alla inlägg den 22 april 2016

Av Katti - 22 april 2016 11:53


...mmmm Fast jag tror de får köra med teckenspråk. Talfunktionen har gått ur tiden. Kanske det bara behöver bytas batterier eller nåt. Vet inte Har inte öppnat dem o tittat. Ett par Teen Talk Barbie, delvis i originalkläder. De saknar stora delar av garderoben men har en del kvar i alla fall. Från den tiden när dockorna hade kläder, o kläder, o kläder o accessoirer i tyg, som väskor o hattar. Inte gjuten plast. 


Av Katti - 22 april 2016 11:45


Köpte en Peruvian med ny kropp av en kompis i fjol nån gång och dök på henne i en låda en dag. Hon fick komma ur den där trånga lådan o agera modell för en stund. Någon har släppt ut håret på henne, hon har flätor i original och hon förtjänar att få lite nya kläder. Testade lite olika skor och väskor till kläderna också. 




 Jag älskar hennes mörkbruna ögon! 


~~~~~~~~~~~~~~~





~~~~~~~~~~~~~~~



~~~~~~~~~~~~~~~


Av Katti - 22 april 2016 11:41


Jag vill köpa de här seten!! De är så evinnerligt dyra bara. Speciellt förtjust är jag i det större setet med Sven och Olaf. Kristoff(er) är så söt! 

Av Katti - 22 april 2016 11:03


Poppy fick agera modell häromdagen. Satt o plockade i lite kläder och ville testa några av dem. Poppy har sina originalbyxor på sig (de har fått en fläck som jag inte vet vad det är, kaffe?? Skulle behöva tvätta dem för att se om den försvinner. Hur somhelst så passar de med många av de kläder jag hittade och nedan är ett par exempel. 


Bead Blast Barbies klänning följde med i nån klädlot. Den är trasig i tyllen upptill, vid ena ärmen men jag försökte dölja det :) Har försökt komma ihåg var skorna hör hemma, men jag kan för mitt liv inte komma på det. Stardolls? De är i alla fall större än Barbieskor i allmänhet - o nya i synnerhet. Poppy behöver lite större skor för att få ner sina spretande tår. 

 -

En glitttrig Ready to Wear-jacka från 1990 som pricken över i-et. Den är sliten, som många välanväda lamétyger. Fransig i kanterna, men om man vinklar den rätt syns inte det - heller. 

 -

Osäker på var den här klänningen hör hemma. Cheongsam (eller inspirerad därav) i rött med mönster i turkosa och lila toner. Kommer inte ihåg om den är märkt heller. Poppy stannade hemma. Skorna är jättesöta! 

 

Stackars Poppy har tapat ögonfransarna på ena ögat så jag har tagit bort även de som sitter kvar här... Hon ser lite glosögd ut! Hahahaha. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards