Kattis Dockor

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Katti - 6 augusti 2013 21:45

Hittade en scannad bild från en leksakskatalog. Oj, vad jag vill ha en sån Susy. Köpte tjejerna en varsin när de var barn. Idag finns bara kronorna kvar, ett av linnena och eventuellt ett av de röda satinbanden. Dockan finns säkert också men henne är det svårare att gräva upp. Ljuskronorna har jag tagit reda på sen länge.

49.50 - de var inte så dyra. 


Av Katti - 6 augusti 2013 21:33


Har letat foton och hittat en massa bilder som förklarat en del och hjälpt mig sortera in lite lösa kläder. Bland annat dessa boxar som jag fotade innan kläderna togs ur. Jag har funderat om de varit Kari Michell-kläder eller inte. Kanske de tillverkas på samma ställe men de här heter Toy Box. Fotade inte baksidan på kartongerna så jag har ingen aning om hur de ser ut, eller om de är märkta på nåt sätt, med år eller nummer eller tillverkningsland eller annat matnyttigt. Alla tre är i alla fall deboxade och kläderna flitigt använda. Eller så flitigt de kan vara använda under de år jag samlat dockor o de mestadels har legat undanstuvade. Tror jag var så anti kloner på den tiden, att jag inte ens ville slösa några byte på att fotografera resten av kartongen. Synd! 


Står inget annt än "Collection" på dem. 


Från vänster är de: 

~ Ett par marinblå byxor till en babyblå kappa. Toppen är ljusblå med silvertråd. Marinblå pumps till. 

~ Gröna jerseybyxor med sydd revär och en mönsterstickad topp i grönt, svart och guld och till detta en grön kappa i syntetskinn och gröna skor. 

~ Ormskinnsmönstrade byxor i syntetskinn i en ljusgrå/mörkgrå/svart färg, en slimmad svart jerseytopp och en svart syntetskinnkappa med ormskinnskrage. Svarta pumps till.


Det som mest skiljer de här från Kari Michell's kläder är att de saknar en handväska av nåt slag. 


Av Katti - 6 augusti 2013 12:52


Det har gått några år nu sedan Barbie och Ken firade jämnt 40-årsjubileum. I blanka, svarta kartonger med helt "fönster" fanns dockan tillsammans med en miniatyr av sitt första original. Barbie har funnits som miniatyr tidigare i lekset till Skipper på sextiotalet men det här är den första Kenminin (såvitt jag vet). Ken själv är klädd i svart kostym med en röd ros i knapphålet. Det jag kan klaga på här är väl att han har den fula "schimpanskroppen". Gymnastkroppen med långa armar och ben. Han skulle ha varit jättesnygg i den nya Model-kroppen. Nå. Det är ju några år sen. 




 

Jag har alltid tyckt att Ken är lik David Boreanaz i den här versionen (även om ögonfärgen inte stämmer)!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards