Kattis Dockor

Alla inlägg den 28 april 2013

Av Katti - 28 april 2013 16:52

Gick förbi leksaksaffären i Narvik igen och köpte en av trehjulingstjejerna. Hon finns i två versioner och givetvis ser jag nu att det här är samma som jag fotade i butiken tidigare. Hon har randiga ärmar på sin tröja. Hon har också korta byxor på sig och röda sneakers/gympaskor. Den andra Evi har långa byxor och gula skor och hennes tröja har prickiga ärmar. Ingen av dem har Mimmirosett i håret. Hennesw trehjuling är röd och på flaket bak har Evi med sig en gul boll. 


-

Av Katti - 28 april 2013 16:14

Den enda Volturi Mattel gjorde, var Jane från Eclipse. Lite trist. De har ju alltid varit mer inriktade på tjejer och kvinnliga karaktärer men killarna, eller några av dem i Volturiklanen hade varit kul att se förvandlade till dockor. Åtmisntone ut samlarperpektiv. Nu är ju det här Pink Label-dockor och tillverkade i stora upplagor o mer riktade till den stora massan men de hade ju kunnat göra några, lite mer begränsade utgåvor. 


Dockan jag köpte kom som ett presentset tillsammans med  en läppglans. Rätt ointressant...
Kartongen är dock densamma som den "vanliga" boxen. Inlagorna/baksidorna i kartongen har samma bild som de flesta andra men har också lite "dimma" tillagt för att visa en av krafterna (hennes tvillingbrors egentligen) - och de kom ju glidande ur dimmorna i fjärran när de dök upp. 


Baksidan visar Dakota Fanning som Jane. 


Jane gjordes med Lea/Kaylas ansikte och hon ser sådär lagom galen ut med sina röda ögon. Mer röda än dockan av Victoria. 

Av Katti - 28 april 2013 15:48

Jag fortsätter med Twilight och visar här upp en av de elaka. Vackra Victoria som gav sig fasen på att hämnas sin älskade James död på Edward, genom att jaga Bella i tredje filmen, Twilight, Eclipse Rödhårig, vacker och oerhört dödlig. Mot andra. Dockan bygger, helt korrekt utseendemässigt, mer på filmen med Bryce Dallas Howard i rollen som Victoria snarare än den mer honungsblonda Rachelle Marie Lefevre från första och andra filmen. 


 

Victoria kommer med en av de snyggare garderoberna i Twilightserien. 


Hennes närbild ger henne inte en rättvis bild. Den ser lite sned ut. Victoria är vacker och hennes röda ögon är nedtonade och inte alls lika ilsket röda som de egentligen ska vara. Hon funkar som modell med sina rosarostiga ögon. Victoria har Tango Barbies ansikte. 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 

O bara för att vara lite tvärtemot finns här några bilder på Victoria och Edward... 

Av Katti - 28 april 2013 00:17


 Hmmm... Ibland är det mer än lovligt irriterande. När jag tittade bland mina gamla arkivfoton hittade jag den här bilden. Vad jag dock inte hittar - är förpackningen! Jag tror jag vet exakt i vilken låda den ligger - i samma låda finns det lite andra kläder och en hemgjord soffa jag fick av en tjej för hundra år sen - o en massa annat. Men var lådan är, vet'e fan. Häck väck vällingsäck. 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards