Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 17 juni 2024

2021 Dia de Muertos Barbie

Av Katti - Måndag 17 juni 18:05

Kikade igenom min Dolls of the World-lista och insåg att jag hade glömt lägga in mina Dia de Muertos-dockor. Har bara ett par av dem, en Ken och en Barbie. Det finns i alla fall två Ken och sådär en fem-sex-sju(?) Barbie. En flock är de. Hänger inte med. Ett par är omöjliga att få tag i. Men det bryr jag mig inte så mycket om iofs. 

Jag har en. Hon är 2021 års version, i svart klänning med rosa krage. Det är en mix av broderier och tryckta blommönster, men alltid i starka färger - och med dödsmasken målad i ansiktet. 
Dia de Muertos är en av de största högtiderna i Mexico, där man hedrar sina döda. Eller snarare tvärtom. De döda återvänder för att fira med sina efterlevande. Lite som All Hallow's Eve, inte att blanda ihop med Halloween. Dock går mexikanerna all-in med masker och blommor, färger och stora klänningar. 


GXL27 2021 Dia de Muertos Barbie, ©2020


Ansikte: ©2013 Karl 


 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Måndag 23 sept 22:09

Nu Fantasy. Jag har docka sen tidigare ur serien, men har inte visat upp henne, en häxa. Sjöjungfrun här var på min åh-jag-måste-ha-henne-lista direkt hon visades upp.  Många samlare skriker högt att Barbie har så dålig kvalitet och att de hellre h...

Av Katti - Måndag 23 sept 10:14

Integrity Toys har just sänt ut sin andra ängel. En vinkning till Charlie's Angels. 70-talsversionen. Kartongerna är tryckta i 70-talsfärger i brunt, rött, svart och brandgult. Innerkartongen ser ut som en "trävägg", som en ådrad perstorpsplatta i mö...

Av Katti - Söndag 18 aug 23:01

Cutie Reveal i miniformat, det är Mini Barbie Land. De här förpackningarna har en miniatyr av första seriens Color Reveal-tub. Serien bestod av fyra olika dockor och då minisetet har sex olika dockor, ingår det således dockor ur andra serier och bara...

Av Katti - Söndag 18 aug 22:36

Mini Barbie Land Color Reveal. I serien finns sex dockor som jag förstått det. Dockorna kommer i likadana tuber med samma tryck som vanliga Color Reveal Shimmer-serien.  Tuben har samma funktion som den vanliga Barbietuben i Color Reveal-serierna. ...

Av Katti - Söndag 18 aug 22:01

En av Mini Barbie Land-serierna är en förpackning med ett läppstift i olika röda/rosa/aprikos nyanser, helt random. I läppstiftet döljer sig en mini-docka, en Fashionista. Det är ett par Ken-dockor, ett par random Barbie och sex Barbie ur 65th Annive...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards