Kattis Dockor

Inlägg publicerade under kategorin 2000 ->

Av Katti - 8 januari 2016 10:30


Jag fortsätter mitt Toy Story-stim med Barbie ♥ Woody!. Köpte dem i "bulk", ville främst ha Ken med Barbie-nyckelringen i tidigare inlägg men eftersom Barbie följde med på köpet, fick jag ännu en minidocka. 

 

Barbie är ovanligt söt för att tillhöra Generation II av GG-ansiktet. Det är alltid en kul bonus när dockan faktiskt är söt och inte bara en same same som alla andra. 


R9295 Toy Story 3 - Barbie  Woody!, 2009


 -

Barbie bär en röd tröja med bruna detaljer, som bälte och "miniväst" - o givetvis är Woody tryckt på framsidan. 

 -

 -


Boxens baksida med några andra Disney-dockor:

-

En närmare titt på Made For Each Other-setet med den speciella Toy Story Ken, som är en upphottad version av Animal Lovin' Ken från åttiotalet. Jag vann och betalade honom på Tradera en gång men fick aldrig dockan. Säljaren gick upp i rök. Trist! Made For Each Other-setet ligger hos en vän i USA och kommer nog snart till mig :) 


Av Katti - 7 januari 2016 19:46


Fler tie-in-dockor fanns till Toy Story 3, en av dem var den här killen, Ken Loves Barbie. Ken har prins/brudgumansiktet från 2007 och det är den enda dockan som har den här rödbruna färgen på håret. 



 T2967 Toy Story 3 - Ken Loves Barbie!, 2009


Ken bär en tröja med idoltryckl på - av "flickvännen". "See you in my Dreams!" står det tryckt på den. Till den svarta tröjan bär han ett par tusrkosa byxor och en svart hatt. 


Ett dollface på the clockface... Barbieprofil på urtavlan. 

 

 I kartongen finns en nyckelring med Toy Story Barbie - o en av anledningarna till att jag ville ha setet. 


Baksidan med visionen av Ken, där han bär glasögonen. 


Intill TS Ken finns även några andra dockor i Disneyserien, med sina minidockor i nyckelring. 


Av Katti - 21 december 2015 14:15


Några få dagar till jul o jag vill dela med mig en juldocka. Santa's Helper Barbie från 2005 (C2004). En 'tråkig' blond GG-Barbie. Fast hon är söt ändå med sina gröna ögon och julröda läppar. Hon har snygg vinterblek hy (den där hudfärgen som inte är alltför vanlig i dockor, Snövit, Merida, Bella för att nämna några). 


 

B6271 Santa's Helper, 2004



 Polkarandiga byxor till röd top. Pälskanterna har invävda glittertrådar. 



En julblomma dekorerar pälskanten på mössan.  


 Bältet är ett enkelt sidenband med ett fyrkantigt spänne. 


Svarta "Miss Parker"-boots med pälskant. 


Av Katti - 18 september 2015 18:26


Tar en till Kelly då. Eller rätt många fler :) Jag har några av de här Kelly Club 5-seten, saknar ett från första serien vet jag. Måste kolla det där. De är från Kelly sista tid som klassisk, innan de gjorde om henne helt. De går även under namnet Kelly 5 Bunch, då varje set heter något med Bunch och de alla har fem dockor, Kelly och fyra av hennes vänner. Bara tjejer... Alla seten är märkta 2005. Balett-setet är lite speciellt, då alla dockorna har just balettben med tåspetsfötter - och infärgade ben och fötter med gjutna skor till det, matchande var och ens dräkt. *bah* Gillar inte infärgad plast - eller gjutna skor. 


 J0620 Birthday Bunch

 -

 J3694 Holiday Bunch

 -

 J5906 School Bunch

 -

J5917 Ballet Bunch 


Har närbilder på alla dockorna också - båda helkropps- och ansikte men de är av oerhört varierad kvalitet. Får se om jag gör separata inlägg på dem senare. 


Här är setet jag vet att jag saknar: 

J3693 Playground Bunch


Det finns (minst) ett par set till från senare utgåva, PJ Party Bunch och Sports Bunch. 


Av Katti - 7 augusti 2015 23:03


Pratade med kompisen idag om några dockor hon hittat och en av dem var den här. Nåja, inte bokstavligen för det här är min, men en likadan. Nästan. Det här är en Fashion Fever Kayla från 2005 (boxen kan vara märkt 2004), med nummer H0893. 

Fashion Fever Kayla


O varför ser alltid de här dockorna ut att ha skorna på fel fot? De är oftast liksidiga så det gör ingen skillnad i att byta. 


Av Katti - 24 juli 2015 01:48

Fashionistas Artsy med Swapping Head. Hon har en air av Flower Power med sitt hårband med blomman. Klänningen ger inte samma vibbar men det år nåt med henne som får mig att tänka på Hair. 


  

T7410 Fashionistas Swappin' Style Artsy, 2010

 Artsy har ett något uppblåst huvud - som de flesta andra Fashionistas Artsy/Nikki. 




Verkar som om det här är nån form av favoritboots för Artsy/Nikki. Hon har haft minst två par av dem i olika bruna nyanser. 

Av Katti - 23 juli 2015 23:44

Jaja, en gammal rubrik. Det har pratats Swapping Styles (endast ett huvud på en torso i box) och varför i fridens tider de ens existerar. Jag måste ju säga att det är en upphottad version av de gamla Hair Fair-huvudena. Det var ett korthårigt huvud med extra peruker. Eller som i Fashion Queen Barbie före dem, som kom med modellerat hår och tre peruker. Wigs Wardrobe Midge såldes bara som ett löst huvud med tre peruker - annorlunda mot de som Fashion Queen Barbie kom med. Fashionistas Barbie och vänner, hade under en period en funktion där man kunde byta huvud på dockorna. Eller snarare torso. Huvudet sitter på en kroppsöverdel, som i sin tur (oftast) sitter på en halv torso. Att byta dem är enkelt med en knapptryckning, till skillnad mot de gamla dockorna man var tvungen att ta av huvudet, med sprickor i halsen som en vanlig följd. 


Jag köpte mig en Artsy häromdagen, bara för att jag gillade hennes klänning. Ska jämföra henne med mina andra Artsy/Nikki-dockor o se vilken som är snyggast. Rensning är ett måste snart! 

Hur som haver. Artsy här, är en Swapping Styles Fashionista. Fotade baksidan när jag ändå deboxade henne. Har ett huvud sen tidigare men det har redan fått en kropp, kan vara en "vanlig" Fashionistaskropp men det lägger vi åt sidan för nu. 





Summer här, är inget Swap-huvud egentligen men jag bytte hennes kropp mot en mer artikulerad (Summer har bara böjbara armar o stela modellben) och det råkade bli en Swapping Styles-kropp så hon får vara med o demonstrera hur det fungerar. Man trycker bara på knappen i ryggen, så släpper huvudet så fint. Eller torson. Inte huvudet, för det sitter kvar som alla andra dockor med en lång hullingpinne. 



Nä... Nu blev det fel. Jojo, det går ju, men det är inte rätt...

Av Katti - 16 maj 2015 00:09

Inför 50-årsjubileumet gjordes en massa olika dockor i repris. En av dem var den här, mycket bättre än 35-års-jubileumsdockan. Hennes huvud kanske fortfarande är lite stort, jämfört med originalet från 1959 men händerna är snyggare och mer likt än föregående version. 


N4974 My Favorite Barbie - 1959 The Original Teenage Fashion Model Barbie, 2009




 En replika av Solo in the Spotlight från 1960 följer med Barbie. 

Det treradiga halsbandet finns med - och förhoppningsvis skiljer det nog mycket för att det inte ska misstas för originalet från 1959. 

 Glasögonen, de speciella vita med blått glas har återskapats - o likaså tagen på armen, fast i modernt stuk. 


 Tårna ser slarvigt målade ut! 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards