Kattis Dockor

Alla inlägg den 24 december 2020

Av Katti - 24 december 2020 09:00

Eftersom jag inte haft tid eller ork att göra en julkalender i år, blev det inga julinspirerade bilder under december, men idag är det julafton och tomten kommer (kanske) på besök. Enligt WHO är tomten Covid-säker. Ska vara bakom masken då...

Rusta har alltid roliga julsaker och i år hade de ett gäng tomtar som är så häftiga. De har roliga namn också. Det finns sex olika tomtar i den här serien, om jag minns rätt och en är en rocktomte i svart skinn med solglasögon. De har rocktomtar i lite olika modeller, sen några år tillbaks. En är på semester i kortbyxor och solhatt... 

De här killarna är lite kortare än Barbie, men skulle säkert funka i en display ändå. Jag har inte bestämt om jag ska ta dem ur sina förpackningar än, eller om de ska få stå kvar i silverboxarna med rött band. 

Tomtarna är likadana under sina olika kostymer och tillverkade i nån polyresin, som det mesta idag. Kläderna är sydda och limmade på dem. 


~~~~~~~~~~~~~~~


Jag älskar bagartomten Leif! Pepparkakshus och en gubbe i fickan, polkagrisstänger. Ena handen är i fullt hugg med att dekorera huset i andra handen. 


Leif:

~~~~~~~~~~~~~~~


Köpte även en Willy, kokille. Eller kanske renkille. Han har en lasso i handen och frågan är väl vad han tänkt fånga in. Rudolf? Gjorde ett besök på butiken och insåg att min kille saknar nå't. Det ska vara en sadel i snöret. Pratade med chefen på Rusta o han sa, Köp en ny idag, så kommer du in med den felaktiga så reklamerar vi den. Så fick det bli. Tänkte inte ens på att det skulle sitta nåt i hampasnöret. 


Willy: 

 -

 -

 -

 -

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards