Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2019

graviddockor

Av Katti - 4 oktober 2019 10:10

Ett inlägg jag tänkt göra länge, men inte kommit till skott. Kunde ju passa bra nu då i samband med förra inlägget med bebisar i olika storlek. 

Insåg medan jag fotograferade dockorna, att en blivande mamma saknas. Ska ha en Steffi Love nånstans, men hon har gömt sig väl och jag hittade henne inte där jag var övertygad om var hon borde vara... Hon får ansluta sig till sina medsystrar senare. Dessutom har jag en annan version av Happy Family Midge än man kanske är van att se, men hon var den som var mest lättillgänglig och lättast att klä av till fotograferingen. 


Har eventuellt inte korrekta namn på dockorna, då de köpts lösa och i vissa fall nakna men jag kikade runt lite på Internet för att hitta de namn de borde ha. En del saknar sin mage och babyn, men jag har lyckats pussla ihop dessa till kompletta gravidmammor. 

 De mammor jag fotograferat hittills är fr v:

Fashion Corner Expectant Mommy x 2,

Susy the pregnant fashion doll,

Pregnant Judith och Midge & Baby. 


~~~~~~~~~~~~~~~


Tänkte att jag börjar med den docka tjejerna hade när de var barn. Dock hade de den svarta versionen, och båda dockorna är trasiga och borta sedan länge. Det här är Judith. Som  de flesta graviddockor är Judith "fyrkantig". 

 

-

Judiths mage sitter fast med två "snäppen" i sidorna. Magen är helt löstagbar och bäddar för att försvinna i barnens lek. Benen på Judith är inte de bästa, fästena går lätt sönder. Plasten vittrar sönder i själva fästet. Som sagt, barnens dockors ben gick av och är en anledning till att de inte finns kvar längre. Huvudena, kläderna, magarna och bebisarna ska finnas nånstans, men har inte sett de små på länge. 


Vi lyfter av magen och avslöjar babyn inuti. En rödhårig, knubbig liten... flicka. Jag har sett färre babyflickor än pojkar genom åren, men exakt hur de är uppdelade vet jag inte. Man tycker att det kanske borde vara 50/50, men som sagt, min erfarenhet är fler pojkar. 


Judiths plattmage sitter inne i kroppen med något som närmast kan liknas vid en "fjädermekanism", den ploppar ut om man trycker till den efter att man tagit ut babyn.

 -

 -

~~~~~~~~~~~~~~~


Fashion Corner Expectant Mommy har getts ut med två olika magtyper: 

-

-

Oops, babyn kommer färdig med blöja.... Fast det gör den inte, den har nog bara varit kvar på babyn för att inte försvinna :D Två olika magtyper. Den tv har en lös gravidmage man snäpper loss med plattmagen som fjädermekanism, som Judith ovan. Dockan th har en mage som snurrar från gravid till platt och hålet innanför denna, rymmer babyn. Dock kan man inte snurra magen så länge babyn ligger i magen, utan man måste ta loss magen först. Den sitter väldigt löst med ett par piggar i sidorna bara och den jag har, släpper gärna när man snurrar den. 

 -

 -

Med plattmagarna på plats, ser dockorna likadana ut. 

 -

Den här magen sitter fast och är hopplös att få ut, tog en annan FC-docka med likadan mage för närbilden ovan. 

 -

 -

 -

 -

 -

Jag har ingen flicka av Fashion Corner-bebisarna, båda i det här fallet är pojkar. Får söka vidare :) 

 -

~~~~~~~~~~~~~~~


Det här är Susy, som såldes i Sverige. Det finns en Petra som är exakt likadan, men med annan märkning på ryggen. Hon såldes mest i Tyskland och är svårare att hitta i Sverige. Susy/Petra har nog snyggast mage av preggodockorna (som inte är Mattel), men hon har nog fulaste lårgapet med ofantligt brett mellan låren. Hennes gravidmage går så långt ner mot benen, då den är större än de andra magarna ovan och det gör att hon får jättebreda höfter.  

 

 -

På Susys gravidmage sitter en pil som säger att du ska snurra magen åt det hållet och pilen är vänd åt andra hållet på plattmagen för att vrida tillbaks den. 

 -

Till höger i bild, magens vänstra sida, har ett litet "handtag" för att du ska öppna magen där. Innanför plattmagen ligger babyn, i det här fallet en flicka. 

 -

 -

Babymagen tar upp hela hålet i magen: 

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~


Happy Family Midge var gravid vid ett par tillfällen. Det här är en tredje docka som heter "Barbie, Midge & Baby" och kartongen har ingen koppling till Happy Family Neighborhood. Kroppen, magen och babyn är densamma som Happy Family Midge har, men huvudet är Teen Skipper (samma som de svarta versionerna av HF Midge). Happy Family Midge har normalt sett Divas ansikte. 

Mattels graviddockor har snyggast profil, med mage och armar. Med de artikulerade ballerinaarmarna kan dockan hålla sig om magen och sedan hålla i babyn när den väl "fötts". 

 

 -

Den gigantiska gravidmagen sitter fast mot kroppen med två magneter och babyn ryms lätt i magen. Utan magen ser kroppen ut som vilken Barbie belly button-kropp som helst. 

 -

Några av de små Happy Family-bebisarna har inga blöjor/byxor så man får bestämma kön på barnet själv. Får man väl iofs även på de med byxorna, men de är "traditionellt" rosa eller blå. Baby Nikki hade rosa förstås när hon föddes in i familjen. Sedan fick Midge en baby med blå byxor som aldrig fick något namn. 

-

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Av Katti - Tisdag 20 feb 21:00

Sprang på lite bilder från förra året och en docka som jag bara köpte för att sno hennes klänning. Steffi Love Tattoo Fun. Har inte fotat mer innehåll än det nedan så hur tatueringarna ser ut har jag noll och ingen aning. Tog en närbild av henne men ...

Av Katti - Söndag 18 feb 09:28

Defa Lucy i kamelfärgad kappa. Den här damen har brunt hår. Har ännu inte fått någon bra förklaring till vad "& Misil" betyder. Det är lite dåligt dokumentation kring de här dockorna, från början en halvkass klon i dålig plast och illasittande kläder...

Av Katti - Lördag 17 feb 20:25

Det var ju det där med Defa Lucy. Dockan som fått spott o spe genom tiderna, som en kass klon i dålig plast - ofta med pinnben och fula kläder. Under förra hösten hände något, då Defa Lucy fick ett uppsving med nya kroppar och framför allt nya kläder...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards