Kattis Dockor

Alla inlägg den 1 september 2019

Av Katti - 1 september 2019 11:30

Den sista jag delar nu är en av de första. Slim. En kortare och nättare Ken-docka. Fashionistaskillarna ligger ännu under Ken-label och det här är Nr 11, Hyped on Stripes. Han kommer i silverfärgade pilotglasögon så man ser inte hans ögon, men vad mer som är nytt med honom, är att han är fräknig! 

Jag hade tur med min Ken och hans ögon sitter där de ska under pilotglasen. Han har en strandrufsig quiff, en lite busig frisyr där luggen inte ligger helt on point i en odefinierbar mellanblond nyans. 

Ken bär ett par tryckta jeans till ett linne i vitt och orange med rosavita ränder och blå stickningar. På ena sidan sitter en gul bröstficka faststickad med orange tråd. Han bär ett par vita basketkängor till det. 


 Fashionistas Ken 11 - Hyped on Stripes (Slim), FNH43

Asst. -

 -

 -

 -

 -

 -

2016 Ken (beach look)

 -

 -

 -

 -

Av Katti - 1 september 2019 11:15

Killarna utvecklas och vi ser nya ansikten. Fashionistas Ken nr 9 har en helt ny look. Han är kortare, Slim och har fått ett nytt ansikte med den för tiden nya frisyren. Långt borta är hjälmarna från 80-talet! Mer om det nedan. 

Plaid on Point kallas han och det är/har han. Tartanmönstrad skjorta i svart, rött och vitt, till ett par svarta jeans och lejongula ökenkängor. 


 

Fashionistas Ken 9 - Plaid on Point (Slim), FNH41

Asst. -

 -

 -

 -

 -

Huvudet är nytt för i år, jag har kallat den för curly crew, i brist på frisörskola och alla nyanser av frisyrer som finns. Håret är rakat på sidorna med längre lockar på huvudet, en sk, i det här fallet tonad quiff. En quiff kan man väl säga är motsatsen till en hockeyfrilla, om än inte helt sant. När detta skriva vet jag om två dockor med det här huvudet. Den andra killen är en Original med brandmanskläder. 

 -

 -

 -

-

 

 -

 Slim

 -

-

Av Katti - 1 september 2019 11:00

Mer bardotrutor! Den här snubben kom i en av posten totalkvaddad kartong, för att Amazon inte kan paketera dem ordentligt. O ändå låg han i en kartong med papper som "skydd". För lite av den varan... 


Detta var Kens nya look under den perioden och han har en superblond hårman i den här versionen. Det ger honom en fräsch California-look. Han bär en skjorta med trekvartsärmar, tryckt i blå bardotrutor, till ett par naturvita knälånga shorts. Fötterna har han stoppat i ett par beige seglarskor. På armen en vit klocka som bryter av och förstärker hans solbrända hy. 


Fashionistas Ken 7 - Preppy Check, FNH39

Asst. -

 -

2015 Ken 

 -

 -

-

 

 -

 -

-

Av Katti - 1 september 2019 10:45

Har inte köpt den här Kendockan, utan bara slängt av ett par mobilfoton i en butik. Sparade ner Mattels promotion-foton för att ens kunna visa upp hans kläder. 


Fashionistas Ken nr 4, Checked Style har samma frisyr som Nr 1, men i en mer rågtonad mellanblond nyans. Hans ögon går i en blålila nyans - om nu färgerna stämmer. Eftersom jag inte har dockan själv, kan jag inte jämföra toner på rätt sätt. 

Han bär en stormönstrad bardotrutig V-ringad t-shirt i grönt och svart till blå jeans och bruna sandaler. Det sista kan jag bara utgå ifrån vad promotionbilderna visar. 


Fashionistas Ken 4 - Checked Style, DKW45

Asst. DWK44

 -

-

Av Katti - 1 september 2019 10:30

Gick igenom mina foton och insåg att jag glömt lägga upp några av killarna jag faktiskt har. Det här är Fashionistas Ken Nr 1. Han kallas även Denim Blues, vilket kan utläsas av hans kläder. Ett par denimbyxor och en kamotisha i jeansblå toner. För ja, byxorna är ett par jeans, om än inte vävda i tjock denim. Toppen har tryckt kamouflagemönster i olika blå toner, men det kan de få komma undan med. Måste se om jag endera hittar Ken, med kläderna kvar, eller kläderna i sig. Just nu har jag lite ont om tid. 


De här första, numrerade Fashionistas Ken hade fortfarande den där snygga modellooken, med kroppen vilandes på ena höften och snygga armar. Kroppen jag kallar Playline Model Muse. Nyare dockor har en helt annan hållning och raka armar. 


 

Fashionistas Ken 1 - Denim Blues, DGY67

Asst DGY66

2015 Ken

 -

 -

 -

-

 

 -

 -

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards