Kattis Dockor

Alla inlägg den 13 maj 2019

Av Katti - 13 maj 2019 20:13

Köpte en lot med kläder, då jag fick ögonen på en klänning som gav mig förhoppningar.... att Dasia skulle kunna ha den. Den är inte på något sätt optimal för henne, men jag krängde på henne ärmarna och den räcker runt hennes trinda mage och rumpa så YES. Dasia har kläder. Äntligen! 
Det fanns en kvinna i USA som sydde fantastiska kläder åt de här dockorna, men hon dog tyvärr för nåt år sen så man måste nu se sig om efter andra sömmerskor. Det finns en ryska (tror jag, infot hämtat ur min för dagen övertrötta hjärna) som syr plagg åt alla möjliga dockor. Jag har köpt byxor och nån tunika av henne. La tyvärr bort dem före nån resa och vet inte riktigt var de är... Men Dasia slipper i alla fall stå med rumpan bar, nu när hon fått den här klöänningen. Skulle bara haft ett par passande skor till henne. Också ett närapå omöjligt projekt utan att hitta någon som gör skor speciellt till Dasia och hennes väninnor. 


Klänningen behöver en liten strykning. 

Av Katti - 13 maj 2019 20:04

Jag blev tvungen att offra en So in Style för att ge den här bruden en ny kropp. Måste få tag i en till, för jag har lovat min vän en sån här - kanske som en något sen 50-årspresent... ;) 
Hur som haver. Hon fick byta kropp då jag blev mer än lovligt imponerad av en annan kompis docka. Hon hade fått en My Scene-kropp tror jag (eller möjligen nån gammal Christie-kropp, nä BB var det, så My Scene, eller Christie för den delen, gah börjar vara trött....) och hade sen fått nån ubercool Fashion Avenue-uppsättning. Själv drömmer jag om att hitta hippiekläderna från Peace and Love-dockan. Detta blev i alla fall lite 70-talsinspirerat. Varenda gång jag ser henne, tänker jag på Buffy i Spike som snodde kläderna av Dråparen han träffade i New Yorks tunnelbana. Fattas bara en lång, svart skinnkappa. O kanske lite andra kläder under, men ändå. 70-tal är det. Det där håret. Disco. Harlem. Det är SÅ kul att Mattel gör dockor med riktigt afrokrull. Love it. Har varit några på sistone. Fast den första jag köpte är från 90-talet och hennes hår är helt platt efter att ha legat nerstoppad i en låda i åratal. 


-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards