Kattis Dockor

Alla inlägg den 17 januari 2019

Av Katti - 17 januari 2019 10:00

En efterlängtad kille. Samlarna vill alltid ha asiatiska killar och här kom en snygging. Jag tycker iofs han är lika Halvan, Stan Laurel :) 

Har redan pratat om locket som är det enda som håller honom på plats i boxen. Inga plastband/snören som ska klippas bort. Inga nitar i huvudet som ger hål när man sliter loss dem. Bara helt lös inuti plastlocket. Därför kommer det heller inga foton på dockorna på kartongen som jag fotat tidigare. 


Har inte sett några officiella namn från Mattel om vad dockorna heter och jag får inga svar av Carlyle Nuera heller, fast han läser mina meddelanden. Ska gå vägen via L'ubo tror jag, min vän i Slovakien, han har lite bättre tur med svaren från herr Nuera. På Amazon har killarna fått namn allihop, men inga av tjejerna o jag förmodar att det är de officiella namnen. Fashionistas Nr 115 kallas Boho Hip på Amazon så det kör vi på. 


Han har ett asiatiskt utseende, i hudfärg och ögonens utformning. Jag har haft tur just med ögonen, att de suttit på rätt plats osv, även om just den här killen har lite andra problem. En del färgspill över läppar och på kinder. Det är inget jag ser med blotta ögat, men kamerans blixtljus är obarmhärtigt. 


Boho Hip "Barbiekillen" är klädd i orange shorts med ljusa fläckar, ser nästan ut som färgspill. Han kanske är en konstnär :) Eller så ska de föreställa vara syratvättade på nåt sätt. Hans tröja är vit med svart mönster och har korta, "uppvikta" ärmar. Skorna är vita. Han har Kens originalkropp med raka armar. 


 

FXL62 Fashionistas 115 - Boho Hip, 2018

Asst DWK44

 -

 

 -

Boho Hip har ett nytt huvud med mohawk. Han är kortrakad på sidorna och ner i ett V i nacken. Resten av håret är "uppkammat" i en bred och låg tuppkam. Ögonen är brungröna och väldigt rastertryckta. 
I närbilden här syns tydligt färgspillet, har inte försökt redigera bort nåt av det. 

-

c2018

Lite oklippt plast kvar i nacken...

 -

 -

 -

 -

 -

-

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards