Kattis Dockor

Alla inlägg under december 2018

Av Katti - 12 december 2018 10:48

Frågan kommer upp nu o då, vilka hudtoner MtM finns. Jag har två kurvor och gjorde lite snabbt ett par bilder. Det här är långt från alla hudtoner som finns bland Made-to-Move-dockorna men det är de två kurvorna jag har o när jag ändå tagit fotona kan jag ju dela dem också. 


MtM Yoga och Dancer i jämförelse med F63 Platinum Pop



Av Katti - 5 december 2018 11:45

Mattels första Made-to-Move curvy är jättefin och har väldigt ljus hy. Alla Yoga-tjejerna bär samma kläder, fast i olika färger och alla är barfota. Inga skor på yogamattor... Kurvans kläder går i aprikos och blå toner. Senaste serien har enfärgade toppar o blommiga byxor.


Jag älskar hennes honungsblonda hårfärg men det är svårt att ta sig förbi de där ögonen. De är olika stora och ena ögat ser mycket mörkare ut än det andra. De är gröna, men i nån odefinierbar grånougat ton. Önskar att hon hade haft fräknar också för att matcha hennes ögon och hår, men hårfärgen väger upp rätt mycket av det ändå. Vi håller alla tummarna att Mattel gör många fler kurvor i fler hudtoner. En mörkt, mörk svart hade varit drömmen. 


 

FTG84, Made-to-Move Barbie (Curvy), 2017

 Neysa Playline


Många är vittnesmålen till den första kurviga Made-to-Move Barbies sneda ögon och min är inget undantag. Hennes vänstra (det högra vi ser i bild) är "mindre" än det andra. Undrar om den ens existerar nån som inte har den här typen av wonky eyes. Hopplöst. 




~~~~~~~~~~~~~~~


Den svarta Yoga-tjejen är en "original" och hennes kläder går i rosa-lila toner. Många är kommentarerna om hennes hudton och folk påstår att hon passar än den ena, än den andra dockan i nyans, men hon är för ljus för de allra flesta mörkt, svarta dockor. Och lite fel brun nyans. Många vill ju ha de här MtM-kropparna för att byta på alla sina favorithuvuden. Jag gillar de flesta av lederna men hade gärna klarat mig utan fotleden. 


 

FTG83, Made-to-Move Barbie, 2017

 Väntar på ett officiellt namn på ansiktet. Just nu kallas hon bara "kim". 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards