Kattis Dockor

Alla inlägg under november 2018

Av Katti - 4 november 2018 16:53

Jag fortsätter med ett av de land jag faktiskt har två barn från, Japan. Flickan kommer från den enda auktionen jag fick vinna (med hjälp av ombud) och pojken har jag köpt senare - för totalt ungefär samma pris jag gav för hela lådan.... 


Deras dräkter går i rosa och turkos pastelltoner, accentuerade med gulddetaljer. De är nästan vita i hyn och har rotat, svart hår. Ögonen är bruna och väldigt små och de har röda munnar. De kommer utan skor, flickan har ett par strumpbyxor på sig bara, under kimonon. Undrar varför de är skolösa? 


 -

 -

 -

 -

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~


Baksidan: 

De japanska barnen th 

Av Katti - 4 november 2018 11:53

Petras International Kids fanns i butik på nittiotalet. Jag önskar att jag visste att de fanns hos cykelgubben i Helsingborg när Eva var in till honom för något år sen. Alla docksamlares favoritbutik, då han hade gamla inventarier, men det var sällan öppet och gubben var vrång. Man fick inte precis snoka runt o man var hänvisad till det som stod framme - en del i fönstret och rejält solblekt och det mesta var dyrt. Årgången gjorde det dock värt att åtminstone titta vad han hade. Tyvärr blev gubben sjuk förra året o butiken lades ner. Hela inventariet for till Billesholms auktioner och har sedan auktionerats ut vid ett par tillfällen. Svårt att säga om de har nåt kvar, men efter sista auktionen tror jag de sålt allt, vad gäller leksaker. Eftersom jag inte förstod riktigt det där konceptet med onlineauktionering missade jag en massa av de här o får nu köpa dem för betydligt mer slantar än vad tillome gubben hade satt dem till. Några fick jag tag i, tack vare en kompis kompis som var på plats vid första auktionen, men det är fortfarande några jag hoppas hitta. Den här Petra-serien har åtta dockor med en flicka och en pojke från de fyra länderna. Indiskan här, var en av de som tjejerna fick när de var små, tillsmmans med pojken. De ligger nåntans i nån låda och i väntan på att jag, kanske hittar en indisk pojke får flickan representera Indien på egen hand. 



 -

 -

 -

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~


Baksidan på boxarna har två små bilder på alla barnen i serien: 

 De två indiska barnen tv 


Alla åtta barnen

Av Katti - 2 november 2018 00:28

Hittade det här setet till ett bra pris. Det är Mattel och det är två dockor och det kostade 140:-. Det är ett helt OK pris för dem, med tanke på att Mattels actiongubbar normalt sett kostar det dubbla - styck! Minns inte vad jag gav för Superman, som jag nu funderar på att ge till barnbarnet för att han alltid önskat sig en Superman och för att mormor köpt en nyare version. Han får nog serieversionen så behåller mormor DCU-versionen. 


FGG85 Steppenwolf vs Batman, 2017

DC Justice League

 -

 -

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards