Kattis Dockor

Alla inlägg den 11 maj 2018

Av Katti - 11 maj 2018 11:00

Babydockorna till Babysitters INC. ska vara sex stycken till antalet. Jag har bara hittat fyra av dem. De andra två verkar helt omöjliga att gräva upp. Det asiatiska barnet har folk hittat så det finns (såg en bild senast igår av en lycklig samlare), kanske en i en låda om tolv eller nåt. Borde i så fall vara samma med det sista barnet - det har jag aldrig sett vad jag vet. Eller ens hört att nån hittat. Jag har nämnt det tidigare i bloggen, i bilden längst ner i detta inlägg finns Mattels promobilder av dem och det är de två barnen ytterst på nedre raden som inte finns. Asiaten har folk hittat, men den lilla brun/rödhåriga med gröna flaskan kan jag inte minnas att jag sett på bild. 


Singelboxarna har Asst. FHY76. Bebisarna jag har på hand har sedan efterföljande nummerserie med ett par saknade siffror. FHY77 är förmodligen ett av de barnen jag inte sett. Barnen är könlösa så man kan göra dem till vad man vill. De kommer i olika hudfärg och med två olika huvuden. En har stängd mun och flikig lugg, den andra har en lätt öppen mun och lockigt hår och de sötaste små smilgropar.  

Med bebisarna följer en nappflaska i rosa, grönt eller lila och en pytteliten snutte/lekfilt i glada färger. That's it. De kommer utan ett enda plagg, de har kanske aldrig vinter i USA eller så ränner/kryper alla bebisar runt med endast en blöja. En sparkdräkt hade ju varit bra... Blöjan i sin tur, är av sedvanlig dockmodell i "frottétyg" med kardborrar. Ska undersöka, vid tillfälle, om det finns andra babykläder som kan passa dem. 


FHY78 Öppen mun, rödblont lockigt hår, blå ögon, ljus i hyn

~~~~~

FHY80 Öppen mun, blont lockigt hår, blå ögon, ljus i hyn

~~~~~

FHY81 Stängd mun, brunt hår med flikig lugg, bruna ögon, något färgad latteton i hyn.

~~~~~

FHY82 Öppen mun, svart lockigt hår, bruna ögon, mörk i hyn.

Tyvärr har den enda dockan som går att hitta men jag har svårast att få tag i, färgspill utan like. Färgen vid ögonen är trådig och det ser för j**ligt ut. Ska försöka få tag i en eller ett par till för säkerhets skull. Jag orkar inte hålla på med borttagningsmedel på nya grejer. Det kan inte vara små mängder felaktiga dockor som smiter igenom kontrollerna då jag fått flera stycken. Samma person i hela världen kan inte drabbas av de enda som finns gång efter gång. Förstår inte varför Mattel inte har större kvalitetskontroll än så här. "Det är bara leksaker"? Synd på så söta praliner! 


~~~~~~~~~~~~~~~


Oavsett var de sålts, verkar boxarna vara internationella. Det är samma text på mina kartonger med varningar på engelska, franska och spanska på framsidan och annan info på alla möjliga språk runt om.

"docka och tillbehör" står det på ovansidan. 

Asst. FHY76, 2017


~~~~~~~~~~~~~~~


Så här ser de ut, alla sex: 

Mattels promofoton


Den här bilden postades i en Facebookgrupp igår så de finns (i Canada): 

FHY77 Stängd mun, svart hår med flikig lugg, bruna ögon, väldigt blek i hyn.

Fotona på asiatiska babyn tillhör Frances MacDowall

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards