Kattis Dockor

Alla inlägg den 2 mars 2018

Av Katti - 2 mars 2018 13:05

Har sökt info om de här dockorna så länge, så länge och önskat hitta en kartong. Till slut dök det upp en på Tradera och den blev min. Hade redan fått bilder från säljaren så skulle jag inte lyckas buda hem henne hade jag i alla fall dem. Men nu blev hon min, med sliten och fläckig låda o allt. Dock har hon inga skor. Det verkar vara helt hopplöst att hitta. Vet inte vad nån av dem ska ha på fötterna. Tommy o Annika gick väl oftast i sandaler o Pippi hade sina alldeles för stora kängor. Dockorna är handmålade så Pippis fräknar sitter lite var som helst på näsan och ibland är ögonen lite ur synk. Det här är min fjärde Pippi. Den första jag hittade hade fått flätorna avklippta, vet inte var hon är nånstans. En har jag gett bort, tillsammans med mina dubblett-Tommy och Annika.  


 

 -

 -

 -

Lemeco 1969

 -

 -

 -


~~~~~~~~~~~~~~~

Annika har fel tröja, hennes ska vara en brandgul polotröja. Tommy har sina originalkläder vad jag har lyckats klura ut från den knapphändiga info jag hittat på Internet. Ingen av dem har skor. 

 -

 -

-


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards