Kattis Dockor

Alla inlägg den 20 februari 2018

Av Katti - 20 februari 2018 19:05

Folkdräkter ligger ju mig varmt om hjärtat och Mattel har tyvärr slutat med sin serie Dolls of the World, den mest långvariga de tillverkat. Det är ju inte så att länderna tog slut och folk älskar sina världsBarbie men nåt måste ha fått dem att dra åt tumskruvarna o kasta ritningarna. Himla trist. Sen finns det ju ett gäng Kelly-dockor i folkdräkt och en uppsjö Kellykloner, varav jag har dockor ur tre olika serier.

De här dockorna är inte Kelly eller kloner utan små fula souvenirdockor som säkerligen sålts på marknader. Deras kläder är hafsigt eller knappt hopsatta, trådar hänger och det är ingen som helst finish. Jag hade en liten förhoppning att de kanske skulle gå att kunna använda på Kelly och hennes vänner, men med facit i hand får de nog behålla sina kläder. De är lite större än Kelly, mer som Tutti i storlek. Har sett skor som ser ut som deras säljas som Tuttiskor, vilket ju är helt uppåt väggarna. Trots allt det här, tycker jag dockorna har sin udda charm. Önskar bara att jag hade tålamodet att nånsin fixa till alla "loppis"-dockor. 


Var kommer de från? Alltså deras dräkter? Några av dockornas kläder kan man nog härröra till ett eller annat land, men de flesta har nog bara ett random europeiskt ursprung. 


 -

 -

 -

 -

Hoppla, skotskans kilt sitter nog bakofram i bild....

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards