Kattis Dockor

Alla inlägg under januari 2018

Av Katti - 14 januari 2018 22:15

Änglar och demoner ja. Det här är den senare. O den dockan som ger även mig ilsket röda hornays i pannan och eldsprutande ögon. Så avis. Har velat ha henne sen jag första gången såg att Integrity hade gjort dockor av Acheron och hans lilla demondotter, The Simi (vilket hon egentligen heter). De var länge, länge, länge de enda Integritydockor jag alls var intresserad av. Dock har de aldrig varit lätta att få tag i. Jag har slukat alla böckerna Sherrilyn Kenyon skrivit om The Dark-Hunters och vill så gärna ha dockorna också. Acheron köpte jag av en samlarvän i USA, men Simi förblir utanför räckhåll. Det här är Lis docka. My Sister in Dolls - som tyvärr bor alldeles för långt borta för att vi ska kunna ha regelbundna träffar. Eller det är väl jag som bor för långt bort. Hon har ju inte flyttat från hemstaden som jag gjort. 


Integritys tolkning av Simi överensstämmer kanske inte riktigt med min, men om man tittar på alla promotionfoton av karaktärerna i Kenyons böcker, är de alla fotomodeller, så hon är väl inte helt off. Vad som totalt är On Point, är hennes kläder, allt från de skyhöga klackarna, till skolflickskläderna, den röda slingan i håret, givetvis demonhornen och inte minst, Simis lilla kistväska, i vilken hon alltid bär med sig en flaska Barbecuesås Extra Hot Hot. Sådär stark att vanliga människor skulle springa skrikande därifrån - fast de gör de ju om hon fick sin vilja igenom, att äta upp dem med sagda BBQ-sås. Hennes Akri stoppar henne alltid, med ett skratt. Dock brukar hon få äta upp en o annan illvillig demon eller Daimon, som inte är en demon, utan en vampyr. Typ. Detta kan man också ana i hennes svarta mungipor. 


 -

 -

 -

 -

 Look at them Hornays! 

 -

 -

 -

 

 Simis svarta demonvingar är gjorda av fågelfjädrar

 -

 -

 -

 

 -

 -

 -

 -

-

Av Katti - 13 januari 2018 20:25

Som jag har väntat. Och funderat. Och väntat igen. Och undrat om hon blivit stulen på broders förstutrapp. Men häromveckan fick jag ett mail från honom, som sa att tre paket var på väg till Sverige. Vågade inte ens gissa vad som skulle finnas i kartongerna när de anlände, men det här var alltså en av dem. 

Hade hoppats få köpa fler av ♥MLP-serien men de är utsålda. 

Nåväl. Tillbaks till den här skönheten då. Hon har söta Erins ansikte. Min första Erin. I Heart MLP kind_pegasus95. ♥ 


-

 

14083 ♥ MLP Fluttershy/kind_pegasus95


-

 -

 

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~


-

~~~~~~~~~~~~~~~

En av Integritys promobilder för dockan:

Hon är så vansinnigt söt! ♥

Av Katti - 12 januari 2018 13:06

Skipper Babysitters INC. är en helt ny serie för i år (några dockor har smugits ut i fjol, men de hör till 2018 års utbud) och den första jag fått hem, är den mest efterlängtade. Skipper har äntligen fått en kille i leden igen! Skipper har inte haft en pojkvän sen Kevin försvann på nittiotalet. Han ser ut som en välkammad boy next door o brunet som många amerikanska grabbar. Han bär ett par jeans och en blårandig tröja till vita sneakers. Som alla dockor av idag, har han inget namn (i alla fall inte på den europeiska boxen - o knappast på originalet heller) så det är väl upp till var och en att döpa honom till nåt passande. 

Ska väl deboxa honom vid tillfälle för att undersöka honom närmare o kolla stämplar och kroppstyp o så. Än så länge sitter han kvar i boxen. 


  

FNP43 Skipper Babysitters INC - boy doll, 2017
Asst. FHY89


 -

(lite skador i boxplasten) -

 En barnpassare har mobilen i högsta hugg, ifall föräldrar ringer o behöver akut hjälp.


-

Av Katti - 12 januari 2018 12:27

Ahhh, som Nanne sjöng, Avundsjuk, jag är så avundsjuk. Fick äntligen hem två efterlängtade dockor häromdagen. En är min, den andra inte. O den är jag så avis på att jag döööör. Vi har väntat och väntat och jag har tillome varit orolig att de försvunnit, då jag sällan får bekräftelse från storebror att de fått dockor och de reste till Sverige i precis samma veva som de här skeppades. Tackolov var de inte försvunna, utan bara i förrådsträda. 

Fler bilder kommer bara jag orkar fixa inläggen. Bilderna ligger nu o väntar. 


 


Av Katti - 9 januari 2018 23:10

Alice möter The Queen of Hearts i Underlandet. Båda bär kreationer med vackra broderier och paljetter, drottningens är i guldtråd mot hennes svart-röda brokadbakgrund. Alice förkläde är översållat med blom-broderier och glimrande paljetter i blommornas mitt. Dockorna är fantastiska avbilder från Disneys tecknade film om Alice i Underlandet. 

Jag kan inte så mycket om Disneydockorna, de som är Disney Store specials, annat än att jag älskar dem, liksom jag älskar gamla Disneyfilmer. Några av mina önskeset i just den här serien, är nog framför allt Snövit och Häxan, och Peter Pan och Kapten Krok. Sen finns det flera andra som hade varit kul att ha, men priset avskräcker något. 


Nåja, tillbaks till Underlandet då. Ytterkartongen har illustrationer från Disneyfilmen och dockorna i sin tur är gjorda utifrån den scenen som visas, när Alice träffar Queen of Hearts på slottsgården. 


 

Disney Fairytale Designer Collection - Alice and the Red Queen
Disney Store Exclusive


Europeisk låda med flera olika språk. 


 

 Med och utan plastlocket. Perfekt mot damm! 


 -

 -

 -

 -

Drottningens skor är gjutna på fötterna. 

 -

 -

 -

 -

 -

-

Av Katti - 2 januari 2018 21:44


Ett par versioner av Tommy, bara-för-att.


18037 Li'l Friends of Shelly, Tommy, 1997
17055 Ken & Baby Brother Tommy, 1995



Av Katti - 2 januari 2018 20:21

Jag tror det här är den första Barbiedockan Mattel gjort som har helt flockat hår. Halvflock fanns det på nittiotalet och senare år har gett oss halvflock eller halvmålat hår, med resten rotat, men ingen Barbie har varit helt flockad. 82 är en solbränd eller ljushyad svart docka med ljus flock. Hon har ett nytt ansikte, märkt 2016 med ett brett leende. 
Hon bär en top med volangkantade kortärmar i tunn "chambray" till ett par vita shorts i syntetskinn. Hennes "korall"-halsband har exakt samma rosa nyans som skorna. 


 

FNJ40 Fashionistas Barbie #82 - Chic in Chambray, 2017

Asst. FBR37


 -

 -

 -

 -

 -

 -

 -

-

Av Katti - 2 januari 2018 18:38

Poufballs! Hon ser ut att kunna vara storasyster till Kellys kompis Playtime Nia, som var så svår att hitta när det begav sig. Cheerful Check. Roliga rutor? Nä. Det går inte att översätta rätt. Men gult är glatt. Cheerful Check hänvisar förstås till hennes rutiga skjortklänning och soliga uppsyn. O de där puffiga råttsvansarna spär på leendet. Kring halsen sitter ett stort "silver"-smycke. Skorna är knallröda och bryter av. 


 

FJF45 Fashionistas Barbie #80 - Cheerful Check Petite, 2017

Asst. FBR37


 -

 -

 -

 -

Hon har ett nytt ansikte, märkt 2016, med ett stort leende. Hon har målade tänder, men den tandraden hade kunnat vara dubbelt så stor om man tittar på gjutformen. 

 

 -

 -

-

-

 -

-

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards