Kattis Dockor

Alla inlägg den 16 januari 2018

Av Katti - 16 januari 2018 17:45

En av många dockor jag varit väldigt nyfiken på. Vi ser så sällan riktigt mörka dockor med den här artikulationen. Hon är dessutom den första med exakt den här kroppen. So in Style Chandra fanns med artikulerad kropp, men hon har en äldre typ (Horse Riding Barbies kropp). Tog slutligen tjuren vid hornen och klickade hem henne från Amazon. Jag önskar bara att dockorna nån gång kunde få mer "naturella" toner på läpparna. De svarta dockorna har alltid nån underlig färg som skär sig mot allt annat. Hon hade ju kunnat få nån aprikos ton i stället för den här kalla rosa. Får se om jag behåller huvudet på kroppen eller gör nån annan snygging artikulerad. Hänger lite på nyanserna. Än så länge ligger hon kvar i kartongen.  


Musician -

Ansiktet är det som samlare kallar Kim.  

Det är konstig plast i min docka. Vet inte vad de gör med plasterna som inte mixas ordentligt utan det blir så där glittrigt. Har sett det i flera svarta dockor genom åren, ofta i mörkare versioner.


-


Vad mer som annars är roligt och naturligt med henne, är instrumenten och möblerna hon kommer med. Vi har ett litet skriv/datorbord i brun trämönstrad plast med en svart pianopall till. Ska man vara petig är bordet ett "pianobord", där man lägger upp keyboarden/elorgeln. Där finns ett notställ och en gammaldags studiomikrofon. Barbie bär en rosa gitarr med brun "trä"-hals. 


-

-

Av Katti - 16 januari 2018 09:30

Åsså över till nåt helt annat! Egentligen har jag ingen som helst användning för henne, men jag tycker det är en intressant bit dockhistoria, så jag klickade hem henne. "Hon" är en namnlös Fashion Corner-docka, av mindre mått. 6½", eller 17 cm. Är i skrivande stund lite osäker, men jag tror att många andra modedockor har tjejer i den storleken också. 

Den här dockan, Easy Living kallas serien, är en minikopia av de större, vanliga 30cms-dockorna. 


 -

 -

 -

 -

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards