Kattis Dockor

Alla inlägg den 20 maj 2017

Av Katti - 20 maj 2017 15:54

Det uppkom lite prat om Petra och eftersom jag inte visat upp min Gaucho Petra i kartong tar jag tillfället i akt att göra det nu. I serien fanns även Fred, Peggy och en häst, som en av våra tjejer hade när de var små. Tror att hästen har kvar alla delar ännu. Jag har just insett att det finns två olika mexikanska Petradockor! Den andra heter Mexico o jag har alltid trott att de varit samma, men idag har jag sett just Mexico Petra och hon bär andra kläder och har hål i öronen. Gaucho är "enklare". Då är det säkert Mexico Petra jag har lös sen tidigare! Hon har en fläta, som den här tjejen inte har. O när jag sen tittar på mina skannade broschyrer (bilder nedan) ser jag ju att de är två olika. Fattar inte hur det har gått mig förbi tidigare! 


"Guachos" är sydamerikas motsvarighet till cowboys - så Petra här kan vara från Argentina, Uruguay, Paraguay eller Brasilien. Mexico Petra är ju från... Mexiko. 


 

 Gaucho Petra

Plasty/Lundby

-


Största skillnaderna mellan serierna (förutom kläderna) är Freds hårfärg. Gaucho är nästan svarthårig medan Mexico har brunt hår som de flesta andra Freddockor. 

-

~~~~~~~~~~~~~~~


 Petra i Barbie Fashion Avenue. 

 Gaucho Petras kläder med bortklippta volanger

 Gaucho Peggy

Gaucho Fred med sitt mörka hår. 

Har två Gaucho Fred o den nedan är mer sliten i håret, men jag hade bättre närbild av honom... 

-

Av Katti - 20 maj 2017 14:31

Åsså lite bilder bara-för-att. Eva gav mig en prinsessklänning som hon själv inte hade användning för o jag ville testa den på nån snygging. Fick bli Happy Holidays 1991! Hon som kom i den gröna sammetsklänningen. Jag har köpt henne naken o med übertrassligt hår (bara för att knyta an till föregående inlägg.... ;) ) men hon har fått bada o fixa om sitt lockiga hår. De röda rosorna matchar hennes röda örhängen rätt bra!

Egentligen passar inte klänningen alls, för den hör till de nyare dockorna med BB-kropp och hon har ju den gamla superstarkroppen med större byst och smalare midja. Dock vet hon inte om det och klänningen får sitta kvar :) 


 -

 -

-

Av Katti - 20 maj 2017 14:09

Jag fortsätter trassla in mig. Ur Tangled/Trassel-filmen kommer här Flynn Rider, eller Eugene Fitzherbert som är hans riktiga namn. Jag har inte sett filmen o skulle kanske behöva göra det! Här är ett par exempel på de dockor som finns av Flynn/Eugene: 


Först Mattels första version med kläder och snygga detaljer. Jag vet inte om han ska ha en väska i bältet, som alla Disney Store-versioner av dockan har men han har ett bälte i alla fall. Stövlarna har han tyvärr tappat. Jag får dra på honom ett par andra prins/riddarstövlar eller nåt som reserv. 


Flynn Rider, 2010

Mattel 


 ~~~~~~~~~~~~~~~

Andra dockan jag har, är en Disney Store Classic. Färgerna stämmer visst inte helt med filmversionen av honom. Västen ska vara mer blå, som ovan, men den här killen har rätt mycket detaljer i klädseln annars. Han håller i Rapunzels diadem och väskan är öppningsbar. Stövlarna har han fått behålla :) 

 Disney Store Classic Flynn Rider, 2010

 

-

Av Katti - 20 maj 2017 13:27

Jag har ju faktiskt en Trassel-docka. En Rapunzel. Har bara ankomstfotograferat henne o sedan stoppat undan henne bland andra Disneydockor i väntan på nåt bättre liv - för henne. Hon kom klädd i nån hemsydd skapelse - en väldigt opassande klänning. Opassande så tillvida att den är för stor på henne. Klänningen passar nog bättre på äldre o mer storbystade dockor. Jag har ingen aning om vilken av alla Tangled-dockor hon är och hon behöver få sig ett spabesök o trassla ut det där långa håret. 


 -

 -

~~~~~~~~~~~~~~~

Köpte ett annat Rapunzel-set på eBay för nåt år sen. Skickade henne via en kompis i England o han fick behålla den stora dockan. Jag ville bara ha den lilla. Hennes hår är superlångt och virat kring tornet i papp. Minns inte vad som saknas men pga lite missförstånd med min mellanhand fick jag inte allt som hörde till henne. Troligen en borste o det är inte hela världen, eller kanske en extra klänning. 

 

T4953 Rapunzel, 2010

Asst. T4951

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards