Kattis Dockor

Alla inlägg under april 2017

Av Katti - 24 april 2017 12:23

Jag köpte Steffi Love Easy Rider åt tjejerna när de var små. Dockan är nog omöjlig att hantera idag - om jag bara visste var hon är nånstans. Hon hade svarta skruvlockar i massor o dessa trasslar mer än nånting annat. Lägger man då till hårkvalitén på Simbas dockor får man ett troll som resultat. Redigerat: Nej. Det är en annan docka, som kom i en guldfärgad baddräkt. Bikerbruden har blont hår i nån form av häst-/ råttsvansuppsättning. Har sökt dem igen sedan dess men de är inte helt lätta att hitta i bra skick. Omöjligt är det inte, men inte lätt på något sätt.


Jag har nu en Kevin i kartong med skinnställ. Det är samma docka jag fick av grannen en gång för länge sen, fast då hade han en lappkolt på sig. Kolten sitter på en Kendocka o Kevin ligger förmodligen i nån skrotlåda på vinden. En gång i tiden hade jag EN skrotlåda dit alla underliga figurer hamnade. De flesta ligger nog kvar i densamma men var den tagit vägen.... Voj Voj. 


Jag har en del av Steffis kläder men som så många andra pleatherkläder spricker de och kläderna trasas sönder, trots att det är ganska mjukt syntetskinn i de här. Steffi-dockorna har ledade armar, knän och fotleder, men killarna är stela robotar med raka armar - fast förmodligen med böjbara mjukplastben. Minns inte riktigt hur han såg ut, innan han hamnade i skrotlådan. Den här killen är kvar i sin box och inte undersökt. 


 

Det finns tre versioner av Easy Rider Kevin - plus hoggen då. Vill så ha den mörkhåriga Kevin! Vad jag önskar att det gick att vrida tiden tillbaks 25 år så kanske man kunde köpa dem i affär igen. Ahhh, en samlares eviga dilemma och önskedröm. En tidsmaskin. Var är Doctor Who när man behöver honom? 



Av Katti - 22 april 2017 10:15

Köpte en Cleo för ett tag sen men blev mäkta sur när hon dök upp hos mig. Dockan är jättefin o hittar inget konstigt med henne - förutom en hand som är helt fel! Hon hade en mörkare hand, förmodligen till nån av varulvarna. Bland mina skrotdockor visste jag att en Operetta hade en underarm fel. När jag såg henne hade jag tagit bort andra armen. Buhä. Letade i alla fall fram armen o det visade sig vara rätt arm! Rätt för Cleo helt fel för Operetta. Så nu är Cleo hel igen, men rätt färg på handen! 


Cleo är en av fem dockor i ett set och jag har tre av dem nu, med Cleo. En är Slo Mo men den femte är nog omöjlig att få tag i, för såvitt jag vet var det hennes första appearance. Lagoona saknar sina fenor (som många andra begagnade sjöodjur) o skor och Scarah har fel skor. Hon fick bara med sig en av sina originalskor o har fått låna ett par av Draculaura. 


 -

 -

 -

 -

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~


 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~

 

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~


Hela skolrådet: 

We Are Monster High - Student Disembody Council

Sloman "Slo Mo" Mortavitch for President

Lagoona Blue for Vice President

Cleo deNile for Social Chair

Gilda Goldstag for Treasurer

Scarah Screams for Sectretary

Av Katti - 8 april 2017 23:16

Letade efter bilder på den här tjejen o insåg att jag aldrig lagt upp dem i bloggen. Råder bot på det nu då. Powder Pink. Nummer 14 från 2016 (copyright 2015). 


 DGY57 Fashionistas Barbie - 14 Powder Pink (original), 2015

 -

 -

 -

-

Av Katti - 1 april 2017 21:30

Sprang på en extra Fiji-tidning med kläder och letade lämplig kandidat att prova den. Fick bli Kayla. Kikade på alla asiatiska dockor men en solbränd tjej funkar väl lika bra som nåt annat. Kan tänka mig att tjejerna kan vara rätt solbrända på Fiji :) Hon fick behålla sina skor. Setet har inga... 



Av Katti - 1 april 2017 21:21

Åsså var det där med burka. Hijab. Burka är heltäckande. Hijab är en sjal som täcker håret - och eventuellt ansiktet om man så vill. Satte den på en Princess of India Barbie först, men det funkade inte med hennes kastmärke så jag letade fram min arabiska prinsessa i stället. Eller Barbie Basics Metallic Jeans Goddess. En av de vackraste dockor jag vet. 


 -

Får ingen fason på hijaben utan att på något sätt fästa den så det blev lite hipsohajso, men idén går väl fram? Tyget är lite för tungt, även om det är tunt och ganska skirt, men ostyrigt. 

 -

Fulla till vänster är det som kommer med den svarta dressen och sjalen. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards