Kattis Dockor

Alla inlägg den 24 april 2017

Av Katti - 24 april 2017 21:38

Har kikat lite på StarWars-figurerna igen. Såg äntligen filmen häromdagen så nu har man ett annat förhållande till karaktärerna o ser att Hasbro faktiskt har lyckats rätt bra med Captain Cassian här. Har ju Jyn sen tidigare, då de sålde henne lite billigare före jul. De här stannar i butiken ett tag till.... 

De hade några fler figurer från filmen men jag tog bara fram de här två för fotografering, o allra mest för att hålla Cassian sällskap... 


B9758, Star Wars: Rogue One - Imperial Death Trooper, 2016

B7378, Star Wars: Rogue One - Captain Cassian, Andor (Jehda), 2016

Cassian är gjuten i grå plast och halsen, tröjan och bältet är ditmålade efteråt.... *suck* 

 -

-

Av Katti - 24 april 2017 13:15

Köpte mig en Lace för ett tag sen för en billig peng - vilket var tur för hon är trasig och väldigt klippt i håret. Måste försöka få till en omrotning av henne vid tillfälle. Svart och lila hår krävs det för att återskapa henne. Hennes ena ben har gått av i lårfästet så det sitter helt löst och jag har letat nåt annat att ersätta hennes kropp med. Inte helt lätt, även med kulknoppen i halsen. De är olika sins emellan. Äldre Sindy, Steffi Love och Creata har alla nån form av kulknopp men det är olika dimension på dem. 



Lace kommer alltså från Creata och de gjorde en mängd olika dockor i olika rockiga teman. Jag gillar de här punkiga tjejerna. Har hoppats hitta en Lace till bra pris. Köpte ju en för nåt år sen, men den "försvann i posten". Just den här dockan var det, med de svarta skinnkläderna jag hade hoppats hitta en egen bild på. Jag har kläderna, men definitivt inte komplett. Däremot har jag sett nåt annat jag har kunnat identifiera, skorna! Har undrat vems skor det varit och åtminstone Creata har dem till sina dockor. Alltid skoj att identifiera nåt man funderat över. Nu vill jag ha tag i fler par. *suck* Har missat några till försäljning och jag hade velat ha ett par svarta - givetvis. 



O klädsetet till henne. Jag hittar inte mina bilder på det nånstans. Har haft en sån klänning i många år o en av dem sitter på en Malibu Christie från sjuttiotalet. Den andra - som är ett mer komplett set av det nedan - hittar jag som sagt var, inte. 

-

Av Katti - 24 april 2017 12:23

Jag köpte Steffi Love Easy Rider åt tjejerna när de var små. Dockan är nog omöjlig att hantera idag - om jag bara visste var hon är nånstans. Hon hade svarta skruvlockar i massor o dessa trasslar mer än nånting annat. Lägger man då till hårkvalitén på Simbas dockor får man ett troll som resultat. Redigerat: Nej. Det är en annan docka, som kom i en guldfärgad baddräkt. Bikerbruden har blont hår i nån form av häst-/ råttsvansuppsättning. Har sökt dem igen sedan dess men de är inte helt lätta att hitta i bra skick. Omöjligt är det inte, men inte lätt på något sätt.


Jag har nu en Kevin i kartong med skinnställ. Det är samma docka jag fick av grannen en gång för länge sen, fast då hade han en lappkolt på sig. Kolten sitter på en Kendocka o Kevin ligger förmodligen i nån skrotlåda på vinden. En gång i tiden hade jag EN skrotlåda dit alla underliga figurer hamnade. De flesta ligger nog kvar i densamma men var den tagit vägen.... Voj Voj. 


Jag har en del av Steffis kläder men som så många andra pleatherkläder spricker de och kläderna trasas sönder, trots att det är ganska mjukt syntetskinn i de här. Steffi-dockorna har ledade armar, knän och fotleder, men killarna är stela robotar med raka armar - fast förmodligen med böjbara mjukplastben. Minns inte riktigt hur han såg ut, innan han hamnade i skrotlådan. Den här killen är kvar i sin box och inte undersökt. 


 

Det finns tre versioner av Easy Rider Kevin - plus hoggen då. Vill så ha den mörkhåriga Kevin! Vad jag önskar att det gick att vrida tiden tillbaks 25 år så kanske man kunde köpa dem i affär igen. Ahhh, en samlares eviga dilemma och önskedröm. En tidsmaskin. Var är Doctor Who när man behöver honom? 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards