Kattis Dockor

Alla inlägg under februari 2017

Av Katti - 16 februari 2017 14:59

Ett arkivbesök gav mig ett gammalt foto på fyra av mina souvenirdockor i olika dräkter. Båda paren i första bilden är köpta på Tradera nån gång under tidens tand. Andra bilden har en lös docka, säkert från Tradera och paret är köpt i Abisko för en herrans massa år sen. Jag måste försöka rota fram alla dockorna så jag får samla ihop dem. Synd att den ensamma saknar sin kompis, de såldes alltid två och två i varsin ände på ett långt rött snöre. Tror att alla är svenska, men koltarna kan ju komma varsomhelst ifrån egentligen - och folkdräkten är lite vag i ursprunget. Ränderna på förklädet föreslår Rättvik, o kanske likaså de gula byxorna pojken bär, men det är också det enda. Vad de alla än har för ursprung, gillar jag dem! 


 -

-

Av Katti - 7 februari 2017 19:43

Det är alltid kul att dyka på gamla foton när frågan dyker upp i olika sammanhang. Man får liksom återbesöka en del av samlingen som legat undanstoppad. 

Joan Jett här, köpte jag för några år sedan och har bara tagit denna ankomstbild på henne, plus några närbilder, innan hon for ner i en kartong. Hon har inte varit med på några klädsessioner utan fått behålla sina rockiga originalkläder hela tiden. 



Idag fick hon komma upp ur lådan för att posera för nya bilder. 

Här är Joan tillsammans med en Mackie Holiday och Sahir från Dhoom 3. Om Mackie hade fått andra skor, kanske hon sett lite rockigare ut. Nu är det knappt glamrock ens.


~~~~~~~~~~~~~~~


Joan gjordes med Top Model Nichelles ansikte. 

Av Katti - 7 februari 2017 13:33

Det kom tre My Scene-dockor i brevlådan som gåva från en vän. En Sutton, en Madison och en River. Osäker exakt på vilka grabbarna är, men Madison är en av rullskridskotjejerna med den där speciella munnen som jag saknade, så det gör mig superglad! Sutton har lite riv i sin flock. Det är inget konstigt med den biten, händer ofta med flock. Tyvärr har han också lite slitage i skägget. 
Tvättade Hudson och en närmare inspektion gav mig intrycket av att han är klippt. Det var lite för kort o hackigt på sina håll. Går säkert att kamouflera med lite gelé eller nåt. Eller i värsta fall en mössa :D 


 -

Innan tvätt. En lite rufsig tjej :)  

-

Oj, vad smutsig han är! Synd mer i ett fotorafi. 

-

~~~~~~~~~~~~~~ 


Hennes hår är inte helt hundra än, men jag har bara tvättat och kammat det - och försökt hitta hennes bena till de två tofsarna. Hennes lockar ska fösöka återställas vid tillfälle. Hon duger som hon är så länge, även om håret inte är jätteblankt.

 -

 Lite nya kläder o hon är fit for fight. 

 -

Av Katti - 7 februari 2017 00:03

Det skramlade lite om min docka när jag öppnade lådan hon kom i. Hennes kaffemugg har ramlat loss från sin plats. Senare såg jag att hennes läppstift är skadat, men det har skett långt tidigare, förmodligen redan när dockan stoppades i sin box. Förutom de felen, det ena betydligt mer irriterande än det andra gillar jag henne. Jag har svårt att låta bli vinterkläder, med tanke på var i världen jag bor. Vi har vinter så många månader per år och vinterkläder känns som ett bättre val till mina dockor än alla de otaliga korta klänningar dockorna idag bär. 


 

 M9327 Fashion Fever Barbie, 2008

Asst. M4227

 

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~

-

 -

 -

 -

 -

 -

Jag har ett par likadana boots, i rosa. 

 Muggen som ramlade från sin plats intill hennes hand...

En liten mobilbling hänger på boxen. 


~~~~~~~~~~~~~~~


Har suddat bort skadan på några av bilderna ovan, men så här ser det ut. Inte så vackert. 

Av Katti - 3 februari 2017 15:15

Hittade inte mina bilder på Barbies Country Camper och tog lite nya i stället. Barbie o hennes vänner for ut i naturen o campade på sjuttiotalet i den här bilen. Året var 1970 - eller däromkring. Bilen är, som så många andra byggnader från tiden, tillverkad i tunn hårdplast och vinyl. Många delar av den tunnaste vinylen torkar och spricker och den är rätt svårhanterlig om man vill att den ska hålla. På sjuttiotalet fanns inte så mycket att välja på i materialväg. 


-

-

-

-

~~~~~~~~~~~~~~~

-

-

-

~~~~~~~~~~~~~~~

-

-

-

-

   - 

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~

-

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~

-

 -

 -

 -

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~

-

 -

-

~~~~~~~~~~~~~~~


-

 -

-

Av Katti - 3 februari 2017 10:15

Hittade en bild jag fotade i december men som jag inte delat. Har ju fått en Marie - Sindys kompis och klädde henne i en "Barbietrasa" :) Här visar hon upp sig tillsammans med Lindsey Lohan, en My Scene Goes Hollywood-docka. 


 


Av Katti - 2 februari 2017 23:55

Bara för att det kom upp i en dockgrupp :) En tjej hade hittat en docka o ville ha henne identifierad. Jag hittade henne inte alls i mina böcker men gav ett tips o swosh, så hade hon hittat rätt. O jag gick till mina fotoarkiv. Där var hon ju. Hon såg lite annorlunda ut, utan sina gulvita kläder. Blev en helt annan docka och färgerna stämde inte med första bilden jag hittade. Alltid kul att bli överbevisad - o med en docka jag har själv! 


 

#5503 California Dream Teresa, 1987


 -

 -

 -

 -

-

Av Katti - 2 februari 2017 12:06

Monster High Minis


Original Ghoul Catty Noir, Candy Ghoul Cleo de Nile, Rag Doll Catty Noir


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards