Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2016

supergubbar

Av Katti - 6 oktober 2016 16:31

Batman Unlimited är namnet på en serie actionfigurer som sålts under några omgångar. De har sedan inspirerat en tecknad teveserie - om jag fattat det rätt, som i sin tur renderat i nya figurer. Batman och Robin förstår jag, men SUperman, vad har han där att göra? Iofs är det nyaste att Batman och Superman ska fajtas, även om Gotham och Mteropolis aldrig riktigt legat grannar. Vad jag vet. Men vad vet jag? Nåja. Dockorna då. Eller actionfigurerna. 


Robin är lika stor som Superman. Robin har ju alltid varit en tvärhand hög o kortare än sin vapendragare Batman. Superman är väl ungefär lika stor som Batman. Normalt sett. Petitesser. Jag tycker i alla fall att det är kul att se en Robin-figur. Kan inte minnas att jag sett någon i 1:6-skala sen jag var barn och min lillebror fick en. Fast det är klart. Inte ens de var i 1:6-skala. Kanske 1:8. Men de var i alla fall mer i "dockformat" än alla små actionfigurer som är kring 12-15 cm. 


En lite knäpp blandning av gubbar... Köpta till barnbarnet. Han ska få en Batman när han fyller år men jag har även två av dessa väntandes hos en kompis (därav butiksfoton från när jag såg dem...). 


Robin, Superman, Cyborg


 -

-


Cyborg har jag inget förhållande till alls. 

 

-


Batman då. Den här har jag hemma o han väntar på att slås in o ges till barnbarnet, snart tre år. Han älskar actionfigurer och leker mer med dem idag än med Anna och Elsa. Det är inget vi har närt, utan han har bara kommit på det, på egen hand. Elsa är hard ass också men actionfigurerna verkar tilltala honom mer. Nå, barn är barn. 

 

Boxen är gjord i ett stycke och att öppna den är lite bökigt. Bakgrunden är bara halv. Lite fuskigt. Färgbesparing?  

-

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards