Kattis Dockor

Alla inlägg den 28 maj 2016

Av Katti - 28 maj 2016 15:53

Jag satt och letade efter lite bilder och snubblade över de här fotona. Totally Hair Barbie brunett och svart version. Ser du nån skillnad på dem? Dockorna gavs ut 1992 - copyrightår på boxen är 1991. 91 anses vara Superstar Erans sista år. Det syns här! Brunetten har gamla loggan, medan den svarta versionen har fått den nya logotypen. Dockan till vänster är ett relativt sent nytillskott medan den svarta är såld sedan många år. Jag har sedan köpt henne igen, fast utan boxen. Världens mest sålda Barbie. 


 

-

Ultra Hair Whitney - med gamla logon

Av Katti - 28 maj 2016 15:49

Gjorde en jämförelse mellan de två Curvy jag har. Blonda 22 har platta fötter, den svarta 32 har välvda fötter. Jag hade svårt att ställa dem intill varann - måste nog fundera på den där med ställningar. Deras händer och armar tog i varann och jag fick dem inte nog nära varann. Dessutom kan jag inte visa deras läckra profiler! Den som kallar de här "obese" fattar inte vad de pratar om. Det finns inget överviktigt med dem! De har bara stor rumpa och lår. 


 -

-

Av Katti - 28 maj 2016 15:42

Deboxade "Neko" och det här är vad jag fann... En nästan skallig docka med ett ton lim i huvudet. Hon är väldigt glest rotad och med fettet från limmet ger det henne ett mycket tråkigt utseende och en stenhård skalle. 


*eeeeuuuuuwwwwww*

V A R F Ö R??

Av Katti - 28 maj 2016 15:17

Fick en avi om ett paket att hämta. Tyvärr var två dockor restnoterade och mina två Tall kommer senare - förhoppningsvis i samma paket. De som hittade hit, var dessa tre: VaVa Violet o Ruby Red Floral, båda med originalkropp och platta fötter och Dolled Up Denim, en Curvy med vinklade originalfötter (fast större förstås). De här dockorna har inga namn eller beteckningar utan kallas bara anonymt Fashionistas med ett nummer. I USA har de ett namn som beskriver deras kläder, inte vem dockan själv är, för det är ju "Barbie, can be anything - or anyone". 

Jag hade tur igen och fick tre snygga tjejer, utan alltför konstiga ögon. De verkar sitta på plats, där de ska. Har en del annat att anmärka på, men det kommer senare. 


Fashionistas 18, 19, 32 


~~~~~~~~~~~~~~~

 

DGY59 Fashionistas 18 VaVa Violet, 2015
Asst DGY54
Ansikte: 'Teresa' 2014

Jag visste inte vad jag tyckte om den här tjejen - och vet fortfarande inte om jag gillar henne till hundra procent. Hon är söt, men ansiktet känns inte rätt med det lila håret. Jag vill ha mina "Mimmi"-tjejer. Vet inte vilket ansikte som hade känts hundra rätt. Hon kommer att få stanna tills vidare med mina andra rosa- o lilahåriga dockor. Hennes skalle är full av lim och håret stelt av gelé - för att hålla den korta frisyren. 


~~~~~~~~~~~~~~~


 DGY61 Fashionistas 19 Ruby Red Floral, 2015
Asst DGY54
Ansikte: Kayla/Lea 2000

'Neko' som folk kallar henne - o jag kan väl gå med på att hon får heta det med de ögonen. Neko var ju ett namn som var med på en tysk beställningslista men som inte är officiell på något sätt. Söt tjej. Men samma ögon som på alla nya Lea-dockor. O det är tråkigt. Den här tjejen har hemskt hår. Hon har väldigt lite hår, glest rotat och skallen är proppfull med lim. AVSKYR DET! Att hon har glest rotat hår, kan bero på att hon inte ska ha så tjock hårman, utan att det ska ligga "slätt". Mer hår, ger ett fluffigare utseende. Hon är lite rufsig efter gummisnodden som höll henne i boxen. Får se om jag ids fixa till det. Vid tillfälle. 


~~~~~~~~~~~~~~~

 

 DPX68 Fashionistas 32 Dolled Up Denim, 2015
Asst DGY54
Ansikte: Goddess 1998 (förstorad version)

Den här Curvy-dockan har ett uppförstorat Goddess-ansikte. Ser lite fånigt ut när man ställer henne med samlardockorna och modellerna jag har sen förut. Men huvudstorleken passar henne. Får se om de byter år på dem senare, som de gjort med andra dockor (Steffie och Mbili). 
Är galet nöjd med alla Curvy-dockorna jag sett. Jag äger bara två själv just nu men fler kommer. Visade den första, blondinen för maken och han utbrast "Men!! Hon har ju former!!" Han blev fascinerad, även om inte så till den grad att han tycker det är OK med dockor. Hahahaha! 

~~~~~~~~~~~~~~~


De är inte helt lätta att posera utan ställning - bara lutandes mot en "vägg". Den böjda armen är i vägen. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards