Kattis Dockor

Alla inlägg den 19 maj 2016

Av Katti - 19 maj 2016 19:00

Apropå Ever-Flex o rörliga kroppar... Jag har kommit mig för att fotografera lite kroppstyper igen. Har lagt några av dem på hemsidan, men inte alla bilder och sammansättningar jag gjorde. Här är några fler. Den enda Made-to-Move-kroppen jag i dagsläget har, sitter under huvudet på min Ester - och hon matchar inte kroppen - men det finns ingen kropp av idag som riktigt passar henne. Iddes inte byta tillbaks till originalet för att visa dem. 


Fyra dockor/kroppar med platta/böjbara fötter. 

 -

Positionerbara dockor, Fashionistas i två versioner

 -

La till Made-to-Move:

 -

Hon är väldigt poserbar! 

 -

Det skiljer en del mellan Fashionistas och MtM

 -

 -

 -

 -

~~~~~~~~~~~~~~~

De nya kroppstyperna: 

Curvy, Petite, "original" och Tall, just de här, har alla platta fötter. 

 -

-

Av Katti - 19 maj 2016 12:05

För några år sen kom det dockor helt i gummi. Inte som Tutti och hennes vänner på sextio- och sjuttiotalet men inte långt ifrån. De här är också helgjutna men jag vet inte vad deras skelett består av. Vore ju trist om Mattel fortfarande hade en metallkärna, då de har en förmåga att rosta. Nu är det ju skillnad på metall och metall och den som användes på sextiotalet var definitivt inte optimal. Dockorna skulle kunna böjas i alla möjliga konstiga ställningar. Vet inte vad otaliga böjningar åt olika håll påverkar de här i slutändan. De är näsapå omöjlig aatt klä på i alla fall, med den där gummikroppen. 


Cheerleader Kayla här, är en av de snyggaste Kayla som nånsin tillverkats och många har gett henne en annan kropp att röra sig i. Eller modellera i, beroende på vilken typ av kropp hon fått. Min är kvar i sin kartong ännu. Hon ska nog få en ny kropp vad tiden lider. 



 -

 -

-

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards