Kattis Dockor

Direktlänk till inlägg 18 maj 2016

sussa sött, söta Sindy

Av Katti - 18 maj 2016 10:02

Undrar just hur många nattlinnen och morgonrockar jag äger? Och exakt hur många jag har av just den här? Av någon anledning fastnar jag alltid för den och det drar i köpnerven. De där blommorna drar mig in! Att jag redan haft den i en låda, det har runnit förbi minnesbanken. Nu vet jag att jag har den - o säkert tre stycken så jag behöver inte köpa den igen! 


Det här är den senaste jag köpte. Med docka o allt. Jag har haft ett gäng Sindy i varierad kvalitet, men sålde bort allihop. Nu, plötsligt har jag två stycken igen. Vet inte hur den där samlarhjärnan fungerar. Fast intresset går ju i vågor. Den andra köpte jag mest för tröjan hon hade på sig men dockan har stannat kvar ändå. Jag har flera vänner som samlar Sindy och de har fantastiskt fina samlingar. Dock tänker jag inte börja med henne också. Några få får räcka. O här blev det en blunddocka. Passande med nattlinnet. 


Sweet Dreams Sindy


 -

 -

 -

 -

-

Jag har ju faktiskt en Sindysäng också.... Den köpte jag dock med en helt annan docka i åtanke. Då fanns inte ens Sindy på kartan. Här sitter Serafina o Ester o pratar om vad de nu tänkas kan behöva dryfta. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katti - Fredag 19 april 13:35

2024 års Fashionistas skickar en flirt till Barbies tidigare och mest kända/älskade utgåvor. Great Shape vet jag inte hur älskad hon är, men hon har dykt upp både här och där, inte minst i Toy Story-filmerna och fått en nyrenässans. När Mattel så gjo...

Av Katti - Fredag 19 april 13:27

Superstar Barbie, superstjärnan. Näst efter debutdockorna på 60-talet är hon den stora stjärnan i Mattels Barbiearmada. Tribute-dockan blev en latina med Petite kropp och brunt hår. Den dockan jag har, är väldigt pixlig så man har svårt att få grepp ...

Av Katti - Fredag 19 april 13:17

Barbie fyller 65 år och Mattel dedikerade Fashionistas-dockorna från 2024 (©2023) till detta genom att inspireras av några av de mest ikoniska dockorna genom åren.  Fashionistas 215 är inspirerad av första Rockers med rosa topp strösslad med stjärn...

Av Katti - Fredag 8 mars 10:38


Det har nu gått tio år sen jag gjorde om Kattis Dolls-sajten med nya ansiktsfoton. Tio år!?! Logon säger just "Kattis Dolls 2014". Satt och tittade på ett av de nyaste inköpen och kände att jag ville samla dem, inte bara i bloggen under det röriga ko...

Av Katti - Onsdag 6 mars 20:29

Jag vet inte var namnet kommer från, men dessa går som Rainbow Groovy. Regnbågen förstår jag, men vad är groovy? Rutmönstret i den "oavslöjade" dockan? Det jag kan säga, är att jag hoppades få asiatiskan i serien, men hon verkar ha huvudrollen, med s...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards