Kattis Dockor

Alla inlägg den 18 maj 2016

Av Katti - 18 maj 2016 10:52

Åhléns/Tempo (o senare EPA) hade en "egen" docka de sålde under sextiotalet. Det var Caroline och hennes lillasyster Ann och vännen Pia. Pojkvännen hette Bobby. De var till viss del, rena kopior av Barbie och Midge, i lättare plast. 


Bilderna på Bobby här är fotade när han anlände till mig, så det ligger lite grejer i hans låda som inte hör hemma där, exempelvis Kens kockmössa. Däremot ska han ha en sjömansmössa till den här dressen, enligt broschyren nedan. Han saknar också sina skor. Med på köpet har han fått ett par skidor, så han får väl dra på sig Kens kockmössa o dra ut i spåret då :) Kanske lite svårt barfota bara. 


 -

-


~~~~~~~~~~~~~~~


 -

-

Av Katti - 18 maj 2016 10:02

Undrar just hur många nattlinnen och morgonrockar jag äger? Och exakt hur många jag har av just den här? Av någon anledning fastnar jag alltid för den och det drar i köpnerven. De där blommorna drar mig in! Att jag redan haft den i en låda, det har runnit förbi minnesbanken. Nu vet jag att jag har den - o säkert tre stycken så jag behöver inte köpa den igen! 


Det här är den senaste jag köpte. Med docka o allt. Jag har haft ett gäng Sindy i varierad kvalitet, men sålde bort allihop. Nu, plötsligt har jag två stycken igen. Vet inte hur den där samlarhjärnan fungerar. Fast intresset går ju i vågor. Den andra köpte jag mest för tröjan hon hade på sig men dockan har stannat kvar ändå. Jag har flera vänner som samlar Sindy och de har fantastiskt fina samlingar. Dock tänker jag inte börja med henne också. Några få får räcka. O här blev det en blunddocka. Passande med nattlinnet. 


Sweet Dreams Sindy


 -

 -

 -

 -

-

Jag har ju faktiskt en Sindysäng också.... Den köpte jag dock med en helt annan docka i åtanke. Då fanns inte ens Sindy på kartan. Här sitter Serafina o Ester o pratar om vad de nu tänkas kan behöva dryfta. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards