Kattis Dockor

Alla inlägg den 21 april 2016

Av Katti - 21 april 2016 20:52

Min, just nu enda Curvy fick följa med till stugan också och jag har testat delar av den garderob jag tog med mig på henne. Allt passar inte. En del är hon jättesöt i, annat ser jättekonstigt ut. Hoppas Mattel kommer att göra mycket kläder till dem! Det kommer en docka (ett par dockor kanske?) i höst, med extra kläder. Det kommer fler, givetvis, men jag pratar om den kurviga modellen. Även Petite o Tall kommer i set med extra kläder. 

Största problemet just nu, är skor, då hon har större fötter än de flesta dockorna av idag. Har inte ens tagit av henne skorna sen jag köpte henne! 


Ett set till Sindy. Hon är lite söt i hängselbyxorna, men det är svårt att hålla banden över brösten. Hon behöver en rosa liten topp under den. Eller gul. Eller grön.  

En kort grön klänning. Vet inte vem den tillhör, antagligen nån klondocka. Passar inte till hundra procent. Axelbanden är så utdragna. 


Jättesöt i polkadots. Klänningen går INTE att knäppa i ryggen men det syns ju inte framifrån :) Byxorna är ett par tajts i ridbyxmodell. Passar perfekt! Nästan. 


Fick hem en Hello Kitty-tröja häromdagen (troligen från Simba/Steffi Love) o den ville hon testa. Lite snäv över höfterna men söt med holkärmen. 

Jackan vet jag inte vems den är. Jag har en del Barbiekläder i det där rutiga tyget - men även en del klonkläder. Vanligt docktyg från 90-talet. Jackan sitter som en smäck på henne. 


Heart Family Mom lånade ut en klänning.  

Av Katti - 21 april 2016 20:23


Bytte kropp på Ester innan jag åkte till stugan o gav Mimmi hennes kropp. Måste byta kläder på tjejerna så de får rätt garderob. Nu är ju bara problemet att man ska våga sätta på Ester ett par skor, eller boots. De där vinklade fötterna ger mig lite stresskänsla. Rädd att de ska gå sönder när man tar på henne eller tar av henne skorna! 

Det kom upp en diskussion angående kroppsfärger. Ester är ju en gammal 80-talsdocka och deras nyanser är mer rosa än dockorna av idag. George gav tipset om att använda en artikulerad Steffi Love. Hon har samma färg som Mattels 80- och 90-talsdockor. Har aldrig tagit huvudet av en Steffi, så jag har ingen aning om hurdan halsknopp de har. Å andra sidan är jag inte vare sig, så förtjust i Steffis händer och fötter, eller brydd om färgskillnaden på Esters huvud och donatorkropp så hon får nog behålla MtM-en tills svidare. 


 -

Tenzin, Mimmi, Ester, Cruz


~~~~~~~~~~~~~~~


Steffi Love Minnie Mouse Scooter

Av Katti - 21 april 2016 20:18


Så fick han komma ur sin låda. Tenzin, i all sin prakt. 


 -

 -

-

 -

 -

 -

 -

Av Katti - 21 april 2016 16:02


Den här tjejen tillhör inte mina favoriter i ansikten men butiken där hon fanns hade i alla fall *hela 30% rabatt* så hon fick följa med mig, när jag tittade in på väg till stugan. Ville ha nåt att "leka" med :) 

Hon ingår i Barbie PiNK-serien och är klädd i pyjamas. Babydoll-nattlinne. Ögonmask för att stänga ute ljuset. En stor lampa med glitter (*bah*) utanpå skärmen. Mobil och multimediamaskin med extra skivor. Önskar bara att de hade gamla tiders boxinnehåll o byrån o hyllan hade varit i plast o inte kartong... Speciellt till den prislappen! Nu hamnade hon visserligen under tvåhundra med rabatten, men det är fortfarande DYRT. 

Katten i kartongens illustrationer hade gärna fått vara inkluderad också! 


Kaffe Latte!  


*fluffiga* tofflor - i plast o glittrigt flufftyg. 


Kaninen är inte speciellt kramvänlig i hårdplast. Men rätt söt är den. 


Baksidan visar diverse möbelset man kunde köpa till Barbie. Undrar just hur mycket av det som fanns i Sverige. Det här setet syns längst ner till vänster.

~~~~~~~~~~~~~~~

 Får väl fixa ett par ögonlappar o tofflor till den här kissen som ersättning :) 

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards