Kattis Dockor

Alla inlägg den 14 mars 2016

Av Katti - 14 mars 2016 11:12

Åsså nåt helt annat. En av mina vurmer är kändisdockor. Min vän Li hittade en fotbollskille en gång o skickade länken till mig. Han bor nu hos mig o har fått sällskap av två fotbollspelare till. Två av dem är, för mig kända o den tredje vet jag inte alls vem det är. Han var säkert stor på planen. Jag köpte honom mest för att jag tyckte han var lik Mats Green :D Senare dök Henke Larsson upp i en FB-grupp, i kartong o även om jag tyckte han blev svindyr, slog jag till, just för att han kom med sin kartong. Information...! Alltid viktigt för mig. O nu fick jag mycket info om dem. Precis vad jag ville ha. 

Kick-o-Mania heter de och de flesta spelare av rang har blivit skapade i dessa 10"-figurer De är kortare än Barbie så jag tippar, kring 28 cm eller nåt. 


Henrik Henke Larsson, #7 i FC Barcelona 

Spelarna kommer med en egen fotboll och extra benskydd - som fästs i benet med två piggar. 


Henke, tja, han är ganska lik sitt original.


~~~~~~~~~~~~~~~


Freddie Ljungberg, #8 i Arsenal FC. 

Han saknade ett av sina benskydd. Syns här, då hans vänstra strumpa är lite tunnare. 

Också rätt lik sitt mänskliga jag.


~~~~~~~~~~~~~~~ 


Åsså han som inte är Mats Green, utan Deco, fd argentinsk spelare.

Här har han Barcas kläder på sig, liksom Henke ovan. 

Deco, #20 i Barca.



~~~~~~~~~~~~~~~

Baksidan visar att killarna har kickfunktion. 

Av Katti - 14 mars 2016 09:30

Vi åker till Kambodja (Kampuchea) för att hälsa på nästa prinsessa. Eftersom jag inte har boxen till henne, kan jag inte berätta just nånting om dockan, annat än det jag ser. Hon bär kläder i en grönturkos nyans med guldbrokad. Alla hennes smycken är i guld med fastsatta turkoser (nåja, gjuten plast o målade turkoser). På huvudet har hon en hög guldkrona med samma turkoser och bältesspännet är i guld med en turkos i mitten. På fötterna har hon gyllene näbbskor. 


B3460 Princess of Cambodia, 2003

Goddess ansikte med den speciella amorbågen. 

Av Katti - 14 mars 2016 09:15

Thai Barbie är klädd för traditionell dans i grön brokadklänning med röda dekorationer och toner i guld. Breda guldarmband. På huvudet bär hon en gyllene hattprydnad, inspirerad av tornen på tempelbyggnaderna. Under kläderna bär hon en orange top. Hon är barfota under kjolen. 


 

# 18561 Thai Barbie, 1997 

Av Katti - 14 mars 2016 09:00

Den första mexikanen vi fick i serien med världsdockor var denna. Barbie bär en fiestaklänning med röd kjoldel och en spetskantad vit top med blommig okdel. Smyckena matchar färgerna i toppen med turkosa örhängen o ring och ett rött pärlhalsband. 


# 1917 Mexican Barbie, 1988 

Dockan stämmer rätt bra överens med illustrationen på boxen.  

Söta 'spanish'-ansiktet med den lilla knoppnäsan. 

Små platta, röda skor. Osäker på vad det randiga bandet är.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards