Kattis Dockor

Alla inlägg den 18 september 2015

Av Katti - 18 september 2015 18:26


Tar en till Kelly då. Eller rätt många fler :) Jag har några av de här Kelly Club 5-seten, saknar ett från första serien vet jag. Måste kolla det där. De är från Kelly sista tid som klassisk, innan de gjorde om henne helt. De går även under namnet Kelly 5 Bunch, då varje set heter något med Bunch och de alla har fem dockor, Kelly och fyra av hennes vänner. Bara tjejer... Alla seten är märkta 2005. Balett-setet är lite speciellt, då alla dockorna har just balettben med tåspetsfötter - och infärgade ben och fötter med gjutna skor till det, matchande var och ens dräkt. *bah* Gillar inte infärgad plast - eller gjutna skor. 


 J0620 Birthday Bunch

 -

 J3694 Holiday Bunch

 -

 J5906 School Bunch

 -

J5917 Ballet Bunch 


Har närbilder på alla dockorna också - båda helkropps- och ansikte men de är av oerhört varierad kvalitet. Får se om jag gör separata inlägg på dem senare. 


Här är setet jag vet att jag saknar: 

J3693 Playground Bunch


Det finns (minst) ett par set till från senare utgåva, PJ Party Bunch och Sports Bunch. 


Av Katti - 18 september 2015 17:58


Halloween-set har gjorts under många år. Idag är det mest Barbie insam, men på nittiotalet såldes det några set med Barbie och Kelly i samma box. Ett av dem (det första, vill jag minnas?) var detta med en blond Barbie med orange läppar, i vit tröja med pumpatryck. Kelly matchar henne i sin pumpakostym med en påse i handen för att fyllas med godis på derasr Trick or Treat-tripp runt stan. 


#17238 Happy Halloween Barbie & Kelly Gift Set, 1996 


 En av många pumpadräkter till Kelly... Många är de! 


 Barbie är söt med sin något ovanliga kombination av blå ögon och orange läppar. 


På baksidan finns det figurer man kan klippa ut o hänga upp.


Under ett konvent - minns inte vilket, gavs det här setet ut med brunetter, där Barbie hade lugg. 

 

Av Katti - 18 september 2015 17:00

Jag är inget fan av rosa jular men när jag såg det här setet första gången blev jag så glad! Ville ha det men tillfället var alltid fel. Så plötsligt sålde någon den i en Facebookgrupp o tillfället var helt rätt så jag slog till. Hann först. Det var fler som bokade in sig, skulle vår affär inte bli av. Man ställer sig i kö - o ibland har man tur. Man kan ju backa ur av många anledningar. Men det gjorde inte jag o nu har jag Pink Holiday Barbie and Kelly. Det är ju Kelly, fast inte den klassiska. Det var i alla fall före Chelseatiden. 


I matchande kläder i rosa, vitt o silver klär Barbie och Kelly den rosa granen med tingeltangel (ett barnarmband bland annat). Barbies vita katt (Disney's Aristocats Marie-kopian) klänger på stegen som Kelly står på. Allt utom dockorna är ju i kartong bara - tyvärr. 


P9341 Barbie and Kelly - Pink Holiday, 2008

-

Stickersen har dragit ihop töjningen i tröjan. Inte så vackert.  

"Stickade" boots i UGG-modell i plast med limmad pälskant

Kelly är klädd i lager-på-lager.  

Det är dålig finish i färgen på bootsen. Det mörkrosa har spillts både här och där och det ser slarvigt ut. Tunna tajts i stickat silverlamégarn.



Förutom alla små detaljer man kan bli galen på, är det är kul set o jag gillar de rosa tomteluvorna! 

Av Katti - 18 september 2015 13:00


Ping provar en annan klänning från Souol by Louos


Av Katti - 18 september 2015 12:03


Lite ombyten...


 Bella i snyggaste Fashion Fever-blusen. Ever. 


~~~~~~~~~~~~~~~


Ester Minnie


Av Katti - 18 september 2015 11:41

Cassie i strålkastarljuset igen. Hittade en topp jag ville testa på nån docka, o vem bättre än Miss Vinbär? Sanningen att säga hittade jag kjolen innan o tänkte ge den till henne med kattröjan, men så hittade jag den lila. Pöörfäkt! Den blir lite klumpig i kjolen men det var enda sättet att visa upp norrskensfärgerna just i kjolen. 


-

Det där halsbandet driver mig till vansinne. Gitarren ligger aldrig still...! Så fort man tar i henne, ligger gitarren på ryggen. Vill inte klippa bort den, så en liten huvudoperation ligger och lurar. 

Av Katti - 18 september 2015 11:39


Poppy provar kläder

-


 Aaarrgghhhh Var är mina händer??? 


Poppy Chillar i soffan... 

 Hon är helt enkelt FAB! 


Av Katti - 18 september 2015 11:35


Hahahaa, fotade ute i lillstugan och såg plötsligt ett galet motiv - o kunde inte låta bli att låta två av tjejerna bli änglar.... De skulle haft lite mer passande kläder men jag iddes inte byta på dem! 


 -

-

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Can't read Swedish? Sorry ♥

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards